EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Stol med viktigt tyg

Av EVL - 4 november 2012 10:48

Här rullar det på. A-V vaknar ungefär 9.30 varje morgon och hon är alltid på bra humör. Hon äter fortfarande 3 ggr per natt men jag är så van att vi somnar om igen nästan direkt. Däremot har jag fått problem med att somna på kvällarna istället. Ofta blir det så att jag ligger vaken ett tag efter att de andra somnar. Eftersom hon ofta satte i halsen och inte fick luft förut sover hon fortfarande mellan oss i sängen. Nu var det länge sedan det hände och vi ska börja lägga henne i sin egen säng. Snart. Nån dag.

I veckan fick jag hem en gammal stol som stått i mormors lägenhet så länge jag kunnat minnas. Den var i ganska dåligt skick och jag fick en vision av att måla den vit. Som dyna använde jag ett tyg som har lite koppling till Anna-Vera. Natten då vattnet gick i sängen hade vi nämligen mina favoritsängkläder nybäddat. Det var verkligen inget litet sipprande utan en stor fors som kom ut. Det var superblött i sängen och stora pölar överallt på vägen in till badrummet. Vi brydde oss inte om att städa på en gång utan åkte in till förlossningen direkt eftersom det började göra ont.

Efter förlossningen var vi kvar på rummet länge eftersom jag var så yr att jag inte kunde gå upp från sängen utan att se dubbelt. Det var en kombination av ansträngning och av att nag tappade 0,5 liter blod efter att hon kom ut. Det betydde att vi var fast väldigt länge i rummet som luktade fostervatten och annat. Vi mådde båda två så illa innan vi äntligen fick byta till patienthotellet. Jag tyckte att allt luktade fosterrvatten! När vi fick kaffe att dricka efteråt på kvällen tyckte jag t.om att det smakade som vattnet luktade *brrr*

It goes without saying att det inte var jättetrevligt att komma hem till pölar och blöta sängkläder. K
Jag kunde inte gå in! E fick skura och sätta igång tvättmaskinen. Han sprejjade t.om med sin deodorant inne i badrummet vilket har gjort att jag nästan kräks nu när han använder den.
Sängkläderna åkte alltså in i tvättmaskinen men där blev de sen kvarglömda i nån dag. När E kom på att han glömt dom var en del av dem prickiga av mögel :(. Eftersom de var mina favoritsängkläder och för att förlossningen satte i gång när vi hade dem så ville jag inte kasta bort dom.

Nu när jag gjorde om stolen kunde jag klippa ut en bit som inte blivit förstörd och göra om det till en stolsdyna.

 
 
kommandoran

kommandoran

6 november 2012 11:12

Åh kanske ja kan komma o sitta lite på den stolen så att mitt vatten går mä? ;))
Verkligen supersnygg!
Kram

http://www.kommandoran.blogg.se

EVL

6 november 2012 12:55

Hihi, ja du är så välkommen så! Jag småsprang inne på ikea dagen innan vattnet gick för mig, du kanske ska ta en rask prommenad? Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards