EttVanligtLiv

Alla inlägg den 8 november 2010

Av EVL - 8 november 2010 10:04

Väl vid kyrkan hann jag precis gå igenom texten från bibeln en gång innan det var dags att ställa sig längst fram i kyrkan med hela släkten stirrandes på oss. Det hela gick tack och lov ganska fort. Jag läste texten och hällde upp vattnet åt prästen. E fick hålla i min systerson efter det att han blivit döpt och på vägen ut ur kyrkan. Prästen tog upp en trumpet och spelade Bamse när vi gick mot utgången. Det var en jättefin tillställning och jag hade tack och lov inte tid att känna och tänka så mycket eftersom allting gick så snabbt.


Fikat efteråt gick också ganska bra. Jag och E placerade oss strategiskt så långt bort från de äldre som vi kunde komma och höll oss sysselsatta med att ställa fram fika och ta kort på tårtan osv. När det pratades om bäbisar eller gravidmagar så stängde vi av och vände oss mot varandra för att prata om vad som helst. Vi har verkligen kommit varandra närmare det senaste året. E är så duktig på att veta vad jag behöver och får mig att tänka positivt när han ser att jag gräver ner mig.


Det var otroligt skönt att komma hem, men kvällen blev inte mycket lugnare eftersom vi var tvungna att åka på ett födelsedagskalas hos E´s familj efter några timmar. Min syster hade lagt upp en bild på facebook där E höll i min systerson i kyrkan och min fina svärmor hade självklart sett den. Hon var noga med att säga till oss båda att hon blivit alldeles rörd och börjat grina när hon såg bilden. Jag kände mig värdelös eftersom jag inte lyckats ge henne sitt efterlängtade barnbarn än.


När vi kom hem var klockan sent och det var såå skönt att få burra ner sig i E´s armar och somna.

  

Av EVL - 8 november 2010 08:46

Jag sitter på jobbet och försöker tänka på allt annat än det som pågår runt omkring mig just nu. Tyvärr är väggarna så tunna som papper så det är svårt att inte höra vad som sägs. Min kollega som nyligen berättade att han ska bli pappa har en besöksström med kvinnor som vill sitta där inne och ge tips och prata om vilka barnvagnar man ska köpa.  Eftersom jag inte kan gå och stänga dörren får jag skriva ett inlägg om gårdagen istället. Here it goes:


Dagen började hektiskt med att jag och E stod utanför Birsta och bankade på dörrarna kl 09.59 för att E plötsligt på Lördagskvällen hade kommit på att han inte hade någon skjorta till sin kavaj. Tack och lov så hittade vi en jättefin på en gång och spurtade hemmåt för att stryka och slå in paket.

Någon timme innan dopet ringer min syster och säger att eftersom vi är faddrar så ska vi också stå uppe med prästen inför alla. Det visar sig också att jag ska läsa ett stycke ur bibeln...!


Nu hinner jag inte mer just nu. Fortsättningen på min Söndag kommer senare...


  


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards