EttVanligtLiv

Alla inlägg den 18 november 2010

Av EVL - 18 november 2010 15:16

Jag har lutat tempa, och kollade inte med ägglossningssticka den här gången. Jag går helt på tant L´s ord. Hon kollade på follikeln och på sekretet och ordinerade mig att köpa hem något gott och förföra E på kvällen. "Drick en halv flaska vin var så ni slappnar av" sa hon med ett leende. Tant L sa att sekretet var så bra (hur det nu kan vara det?!) att hon kallade in sin kollega för att visa upp det i mikroskop :D Hon sa att jag är en A-tjej. Som vanligt lämnade jag hennes mottagning med en varm känsla inombords. Hon är som sagt helt fantastisk!


Jag tog hennes råd och köpte med mig ost, kex, vin och jordgubbar hem till E.
Vi myste och drack vin och .. ja ni vet. Det känns så jäkla bra att släppa allt med termometrar och anteckningar om hur man mår. Till och med vårt sex har blivit bättre nu när båda försöker slappna av mer och mer.


"Klockan 13 - det sticker lite lite i ena sidan bröstet" - haha! min kalender är full av sånna anteckningar. Det hjälper ju inte och det ökar bara stressen kring det här med att bli med barn. Nu lägger jag ner allt som stressar mig!


I helgen ska E jobba till sent på kvällarna och som tur är har jag fullt upp med träningar, kalas för släktingar och fika med väninnor.


På Lördag ska jag träffa en av mina bästa vänner för att hon ska få prata av sig lite. De har just avslutat ytterligare en IVF med negativt resultat. Han har 20% rörliga spermier och hon har lidit av endometrios i många år. Vet inte hur mycket hon vill snacka om det,  jag kommer att fråga om hon vill berätta om det så får vi se. Det finns inte så mycket jag kan säga som får henne att må bättre, ska försöka finnas där bara. På Söndag ska jag och en annan väninna träffas hemma hos mig för att baka och mysa med hennes lilla tjej som är 5 månader. :)


  








Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards