EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Nu lägger jag ner allt som stressar mig!

Av EVL - 18 november 2010 15:16

Jag har lutat tempa, och kollade inte med ägglossningssticka den här gången. Jag går helt på tant L´s ord. Hon kollade på follikeln och på sekretet och ordinerade mig att köpa hem något gott och förföra E på kvällen. "Drick en halv flaska vin var så ni slappnar av" sa hon med ett leende. Tant L sa att sekretet var så bra (hur det nu kan vara det?!) att hon kallade in sin kollega för att visa upp det i mikroskop :D Hon sa att jag är en A-tjej. Som vanligt lämnade jag hennes mottagning med en varm känsla inombords. Hon är som sagt helt fantastisk!


Jag tog hennes råd och köpte med mig ost, kex, vin och jordgubbar hem till E.
Vi myste och drack vin och .. ja ni vet. Det känns så jäkla bra att släppa allt med termometrar och anteckningar om hur man mår. Till och med vårt sex har blivit bättre nu när båda försöker slappna av mer och mer.


"Klockan 13 - det sticker lite lite i ena sidan bröstet" - haha! min kalender är full av sånna anteckningar. Det hjälper ju inte och det ökar bara stressen kring det här med att bli med barn. Nu lägger jag ner allt som stressar mig!


I helgen ska E jobba till sent på kvällarna och som tur är har jag fullt upp med träningar, kalas för släktingar och fika med väninnor.


På Lördag ska jag träffa en av mina bästa vänner för att hon ska få prata av sig lite. De har just avslutat ytterligare en IVF med negativt resultat. Han har 20% rörliga spermier och hon har lidit av endometrios i många år. Vet inte hur mycket hon vill snacka om det,  jag kommer att fråga om hon vill berätta om det så får vi se. Det finns inte så mycket jag kan säga som får henne att må bättre, ska försöka finnas där bara. På Söndag ska jag och en annan väninna träffas hemma hos mig för att baka och mysa med hennes lilla tjej som är 5 månader. :)


  








 
 
Evelina

Evelina

18 november 2010 15:57

Vad skönt att du är något mer avslappnad! Det måste ju vara nästintill omöjligt att undvika att tänka på barnagörande. Jag hade oskyddat sex med min sambo utan att ha för avsikt att "göra barn" och jag tänkte att risken är noll men så fick jag mens och blev ändå besviken. Då kunde jag inte låta bli att varenda sekund fundera på om jag inte kan få barn. Om jag kanske ändå är gravid. Symtom, tecken. Observera att jag inte ens ville bli gravid egentligen (vi har bestämt oss för att vänta med att försöka till åtminstone efter vi gift oss nästa år). Det är sjukt hur vi kan bli besatta av saker. Hjärnan är outgrundlig.

Angående Bonde söker fru.. Det är ju helt sjukt att jag ens sitter och funderar på det hela tiden, det där med kvinnornas ålder och barn. För det första förutsätter jag att de borde vilja ha barn (det är bara en jag säkert vet har sagt att hon vill ha barn, en av Jonas "kvinnor"). För det andra är det ju en jäkligt konstig grej att som tittare bekymra sig över, dessutom - varför skulle de prata om det i tv?

Och Ann-Catrin och hennes män tycker jag lite synd om. I TV framställs de allihopa som blyga tråkmånsar. Det blir liksom lite parodi. Hm. Lite pinsamt att jag ens tittar på programmet! Och ikväll är det Robinson, det ser jag mycket fram emot!

http://cuteewe.blogg.se

EVL

19 november 2010 10:12

Ja det går inte att koppla bort tankarna för de finns där precis hela tiden. Men jag har hittat ett sätt att ändå känna mig avslappnad. Försöker sysselsätta mig med en massa saker som distraherar lite.

Det är precis sådär som du beskriver. Man analyserar, känner efter, blir rädd och orolig i onödan. Det är klart att du kan få barn. Tänk på vad otroligt mycket som ska klaffa för att det ska bli en graviditet. Oftast får man vänta ca 7 månader. Hoppas du inte blir påverkad negativt av att läsa en massa ofrivilligt barnlösas bloggar...

Hehe, ja men det beror på att det är något som man själv tänker på dagligen. Man förutsätter att alla andra tänker på samma sätt som en själv. Tycker det vore bra om det pratades mer om barnlöshet på tv. Fast Bonde söker fru är kanske inte rätt program ;).

Ja stackars Ann-Catrin. Men förshoppningsvis får hon ut mer än vi vet av det. Hon kanske vågar sig ut efter programmet och träffar rätt bonde :) Tycker också om att titta på det så du är inte ensam :D

Kram!

 
Längtan

Längtan

18 november 2010 16:25

Hoppas att det där vinet och kexen ger ett plus om några veckor ;-)

http://langtantillbarn.blogspot.com

EVL

18 november 2010 22:05

Ja det vore verkligen väl spenderade pengar ;)

 
Tea

Tea

19 november 2010 08:01

Skönt att bara slappna av.

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

19 november 2010 10:07

Ja verkligen! :)

 
Candra

Candra

19 november 2010 10:37

Låter helt rätt.....ha en jätte bra helg nu!
Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home

EVL

19 november 2010 13:09

Tack, detsamma! Kram

 
Evelina

Evelina

19 november 2010 15:48

Haha, ja både du och jag måste ju vara oerhört trevliga och sköna personer :) Nej, men jag trivs också bäst med killar. Varför vet jag egentligen inte, för jag är uppväxt med två systrar. Men nu är det så i alla fall. Jag blir trött av en massa tjatter och "hej, hur ÄÄÄR det gumman?" samtidigt som man får en kram. Det är liksom inte jag.

http://cuteewe.blogg.se

EVL

20 november 2010 13:12

Jag det är vi absolut!
Åh känner igen mig så mycket! Killar är mer raka och lättare att umgås med. Tjejer kan ofta vara falska, man vet inte riktigt vart de står. I mitt fall beror det nog på att jag är en killtjej som inte sminkar mig så mycket och tycker om motorcyklar, bilar och kampsport. Har mer att prata om med killar ;P

 
minutredning

minutredning

19 november 2010 16:06

men det mingravidlycka låter lockande=) tack för de tipset=)

http://minutredning.bloggplatsen.se

EVL

20 november 2010 13:10

Ja det är ett bra bloggnamn :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards