EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

På mitt jobb finns ingen ofrivillig barnlöshet...

Av EVL - 13 december 2010 10:07

På mitt jobb finns det inte någon som "kommit ut" och sagt att de haft problem med att skaffa barn. Därför händer det ofta att man pratar väldigt kyligt och hårt om barnlöshet, som om det vore något väldigt ovanligt och främmande. Idag på fikat berättade min chef att hon ska bli mormor för fjärde gången. Självklart kom alla damer in på att berätta hur snabbt de blev med barn båda gångerna. En kvinna sa att hon minsann har två livmödrar. Ojojoj det var så jobbigt att ha så lätt för att bli med barn när det bara är 14 månader mellan syskonen!


Om man såg det hela utifrån genom mina ögon skulle situationen vara mycket tragikomisk, för i två soffor satt alla kvinnor som har en massa barn och pratade högt med varandra. I en annan soffa satt jag och en kvinna över 40, som är barnlös av okänd anledning, helt tysta och tittade ner i våra koppar.


Jag gruvar mig mer och mer för att behöva berätta för chefen, men jag planerar att göra det om det blir aktuellt att byta gynekolog till en som finns i grannstaden 30 min bort. Det kommer att innebära fler lediga timmar och hon kan ju inte gå på att jag behöver besöka tandläkaren flera ggr i månaden.


Eftersom det närmar sig jul så hopar sig evenemangen och det kör ihop sig eftersom jag måste hinna till tant L på morgonen CD14 (Onsdag) för ett VUL. Självklart har det bokats in två heldagskonvent Tisdag och Onsdag som jag måste vara i tid till. Övriga dagar i veckan är det olika typer av julfester, födelsedagsfester och arbetsgruppsmiddagar som jag måste komma tidigare ifrån bara för att kunna åka hem och ligga med E.

Det är verkligen sant att julen är den stressigaste tiden ;)


  


 
 
Candra

Candra

13 december 2010 10:27

Folk tänker sig inte för, dem som har lätt pratar på och tänker inte på att en annan kanske sitter och har det jätte jobbigt. I deras värld existerar inte barnlöshet eftersom att dem har "2 livmödrar", men att bli gravid så lätt kanske är en förbannelse för dem!? Tänk om man kunde byta, om så bara för en dag.
Då kanske människan skulle ha mer förståelse för varandra!

Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home

EVL

13 december 2010 10:44

Ja, tänk om det fanns ett sätt att få känna på någon annans vardag. Det skulle vara precis som du säger Candra.

Man blir så ledsen när man måste sitta och lyssna på sånt där. Man kan ju inte resa sig och gå heller eftersom det skulle vara så uppenbart varför man drog. Vet att de inte gör det för att vara taskiga men fasiken vad jobbigt det kan vara ibland...

Kram!

 
Min längtan

Min längtan

13 december 2010 10:29

Funderar du på att byta till TF i Härnösand?
Gör han kompletta utredningar? Går du ändå kvar hos tant L?
Ojoj, många frågor.

Skickar en kram och förstår hur du käänner efter dagens fika.

http://htt://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

13 december 2010 10:41

Hej! Ja jag kommer att boka en tid om det inte tar sig denna gång. Anledningen är att tant L inte kan göra en fullständig analys av E´s spermier samt en kontraströntgen av mina äggstockar. Det känns som om vi behöver en annan läkares syn på vad som kan vara fel.

Vi ska inte sluta gå till tant L eftersom hon ger oss en sån fantastisk energi och värme. Vi ska bara dubbelkolla att allt ser bra ut. Blev lite rädd eftersom en vän till mig lämnade spermieprov hos henne som hon sa såg bra ut. Det visade sig senare när man kollade närmare att han bara hade 20% dugliga spermier. OM det skulle vara något fel på E´s spermier så vill vi veta det nu så att vi inte spiller någon mer tid.

Blev ett långt svar det här och kanske lite invecklat. Fråga gärna igen om du har några fler frågor.

Tack för kramen vännen :)

 
Ingen bild

Lina

15 december 2010 14:37

Ungefär som på mitt jobb då, alla tanter 55+ som pratar barnbarn så fort minsta tillfälle tillåter. Själv klistrar man på sig ett leende men gråter innombords. suck....

EVL

15 december 2010 18:13

Ja, det dumma är att jag orkar inte ens verka intresserad och glad längre...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards