EttVanligtLiv

Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av EVL - 8 oktober 2014 14:06

   Idag är det riktigt grått och kallt och regnigt här. Jag och Anna-Vera sprang mot bilen men lyckades ändå bli riktigt blöta innan vi var framme. Solen verkar inte tvilja titta fram idag och man känner sig liksom automatiskt nere på något sätt, och trött! Idag känner jag mig också väldigt väldigt gravid... på det lite jobbiga sättet. Tror det beror på att bäbisen nu verkar nå upp till revbenen och ibland blir jag lite yr när h*n trycker på något där inne.


Eftersom vi alltid är sena på morgonen (brukar ha ca 2 minuter på mig att komma till dagis innan 8 från det att vi sätter oss i bilen) så måste jag bära A-V och min väska ner för en lång stentrapp och in i bilen. Det börjar ta rejält på ryggen nu. Alternativet är att gå upp tidigare vilket inte heller känns lockande... jag är så trött på morgonen...


Iaf så bar jag henne imorse och sen kom ryggproblemen smygande. En ihållande diffus smärta i ena höften som gör att jag mår illa. Ingen sittställning är bekväm just nu och jag sitter och liksom gungar och roterar på kontorsstolen hela tiden. Jag gick på medicinsk yoga innan lunchen och där märkte jag att benen börjat svälla lite nu. Det är också svårare att ta på sig strumpor och skor redan. Kan ha att göra med stelheten och ryggontet såklart också.


Det blir nog till att leta fram TENS:en ikväll, och lägga mig i badet så fort jag kan när jag kommer från jobbet.


Klockan 18.30 är det dags för gravidyoga och det blir mysigt oavsett värk. Jag gick på det förra gången med och det var härligt. De sägs att man ska ha hjälp av deras andningsövningar när man föder barn, något jag inte alls tog till mig, men däremot kanske mitt lugn under förlossningen kom lite från gravidyogan....


Nu dricker jag en iskall cola och gungar lite till på stolen innan jag vaggar hemmåt. Mamma tar A-V så jag kan lägga mig direkt i badkaret. Ska bli så skönt att slippa laga mat också eftersom illamåendet verkar hålla i sig.

 


Hoppas på en bättre dag imorgon, kanske med lite sol?



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards