EttVanligtLiv

Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av EVL - 28 oktober 2014 10:22

Jag antar att jag boar. Har så många ideér och önskningar om hur det ska se ut i hemmet att varken tiden, orken eller pengarna räcker till. En sak jag iallafall fått igenom hos kassören (E) är ny säng, med förvaringslådor så att vi kan avlasta vårt stackars linneskåp som säkert skulle ropa på hjälp om den inte hade munnen full med sängkläder, gardiner och handdukar.


Vi tog med oss A-V som både var lite småtrött och speedad på socker eftersom vi bara hann med att slänga i oss mannagrynsgröt innan vi åkte. Till en början gick det bra, tills vi kom in på sängavdelningen och såg att det låg två ungdommar i precis den sängen vi skulle kolla på! Vad är oddsen, så himla typiskt. De höll på att ladda sina mobiler och pratade Lunarstorm eller nått sånt som kidsen pratar om ;)


Vi gick runt i cirklar och stirrade på dom som arga pensionärer i cirka en halvtimme innan vi gick fram och sa åt dom att gå därifrån.... Nej det gjorde vi ju inte. Vi är ju svenskar för tusan... Vi gick och mätte på andra sängdelar istället och kunde genom utestlutningsmetoden konstatera att det egentligen bara fanns en säng som skulle passa hos oss. All mätning och all diskussion skedde såklart under ett ständigt tjatande från A-V som ville stå upp eller ha nån leksak eller bara allmänt låta högt. Stressen var på topp som alltid när man försöker storhandla med barn.


Efter ett tag kom jag på att jag hade slängt ner ett päron i väskan! och det blev vår räddning i ungefär en kvart. Vi tog oss till tag-själv-lagret och virrade där en stund innan vi satte oss för att vänta på varorna. A-V slog något slags rekord i att vara busig och jag gjorde mitt bästa för att hon inte skulle kråla ut ur vagnen. Jag killade henne och lekte "tittut" så att hela vagnen vibrerade när hon tjöt av skratt. Vad man blir van att skämma ut sig när man har barn! Innan hon fanns skulle jag nog tänkt några extra gånger innan jag satte på mig en alldeles för liten mössa och gjorde fula miner. Jag skulle nog inte heller ha börjat sjunga "nyss så träffa ja en krockodil" mitt bland en massa folk.


När vi kom hem och E hade fått bära upp alla tunga paket så att ryggen var av damp vi ner i soffan med en kopp kaffe och en bulle. A-V tjatade till sig en bit hon med vilket såklart var jättebra innan hon skulle sova. Efter tandborstningen och pyjamaspåtagningen la vi de sedvanliga 40 minutrarna på att försöka få henne att ligga kvar i sin säng. Ta tutten, hota med att stänga av nattljuset, springa efter och lägga tillbaka, stryka på pannan, ge tillbaka tutten, hota med att ta den igen, släcka nattlampan, springa tillbaka med henne, sjunga lite osv. Tillslut somnade hon och vi började montera ner vår gamla säng.


Jag var inte till mycket hjälp eftersom jag till och med sätter mig ner i slowmotion. Det är verkligen jobbigt att försöka resa sig från golvet nu. Magen blir alldeles hård och jag är baktung som en elefant. E fick göra allt jobb medans jag pekade, limmade lite och höll i skruvarna. Tillslut var iaf den nya sängen på plats och vi kunde premiärsova. Äntligen en högre säng som man bara kan rulla ut från på morgonen! E fick använda TENS:en på ryggen eftersom han var absolut säker på att den var av. A-V kom in till oss som vanligt runt 3-4 och sen kommer jag inte ihåg något mer förutom en dröm om att jag var utanför farmor och farfars hus och sprang... Så vaknade jag till lite och hörde plötsligt farmors röst, som om den kom från vår korridor men samtidigt från drömmen. Hon ropade mitt namn och jag vaknade till. Kollade på klockan och såg att vi försovit oss. Det var 10 minuter tills A-V skulle varit på dagis för att äta frukost!


E sprang upp med A-V och jag sprang ner i duschen. I korridoren tackade jag farmor för att hon väckt mig. Det var så härligt att ha hört hennes röst.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards