EttVanligtLiv

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av EVL - 13 oktober 2014 12:04

Vecka 25 nu och hela 60% av graviditeten har gått! Idag är det bara 110 dagar kvar tills beräknad förlossning. Det känns roligt såklart att det närmar sig men mest känner jag faktiskt att jag vill dra ut på det så långt som möjligt. Om jag fick skulle jag gladeligen vara gravid i minst 2 år, för jag trivs så himla mycket. Trivs mer med mig själv och min kropp nu än jag när är bara jag.


Tänk om jag haft ett tåladmod av stål.... och ja, en kropp som var fertil... då skulle jag nog velat bli en sån där mamma med 10 barn ;)


Idag var det dags för besök hos barnmorskan, äntligen! Jag kände mig lite novis faktiskt och hade med mej ett urinprov fastän jag inte skulle och när det var dags att hoppa upp på bristen kom jag inte ihåg om man brukade dra upp tröjan eller inte.


Anna-Vera var med idag och det var så mysigt. Hon var så snäll och satt inne i väntrummet med leksakerna i godan ro medans vi väntade på vår tur. I handen hade en hon en gul/grön McDonaldsballong som hon vägrade släppa när vi skulle gå från bilen. När vår BM kom ut för att hämta oss frågade hon hur gammal A-V är och gissade på 3-4 :) Hon kanske är lång för sin ålder? Iaf så blev BM imponerad över att hon pratar så bra vilket såklart gjorde föräldrarna stolta.

 



A-V satt snällt i stolen bredvid E men blev lite brydd när jag la mig på britsen. "Min mamma där..." sa hon och pekade med rynkade ögonbryn. Hon brydde sig inte så mycket om att lyssna på bäbisens hjärtljud och BM skruvade ner volymen rätt mycket eftersom ljudet av någon anledning ofta verkar göra små barn oroliga. Det var iallafall magiskt att höra det lilla hjärtat som slog med 140 slag/minut. SF-måttet mätte hon till 23 cm vilket är en cm mindre än förra gången. Då hade jag 24 cm i vecka 24... konstigt då jag tycker att magen är större denna gången. Måttet var iallafall exakt på medelkurvan när hon förde in det i datorn. Jag fick en ny tid och ett moderskapsintyg. Allt gick väldigt fort och smidigt, inte mycket tid att fundera och njuta av stunden direkt... men ändå väldigt härligt.


Vi myste hemma ett tag innan jag begav mig till jobbet igen. Jag har börjat bli orolig och nervös inför  farmors begravning på fredag men försöker hålla mig sysselsatt så gott det går. Det senaste projektet blev avslutat i helgen: en stol och ett skrivbord till A-V. Hon är så glad över att ha sin egen hörna nu och hon sitter gärna där och målar. Ibland på papperet och ibland på bordet :)


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards