EttVanligtLiv

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av EVL - 9 oktober 2014 13:26

Jag tror att illamåendet är på väg tillbaka, eller så är det en bieffekt av yrseln jag fått på sista tiden. Flera gånger har jag fått lägga mig ner på golvet när det börjar snurrat för mycket. Tacksamt nog bara när jag varit hemma eller ensam på kontoret. Vet inte om bäbisen trycker på något där inne men helt plötsligt börjar allt bara snurra. Känner mig ofta äckelmagad som när man ätit en stor påse med godis och jag får ofta halsbränna när jag ligger ner. Allt känns igen från A-V men mycket tidigare denna gång.


Brösten sticks och gör ont allt oftare nu också men jag njuter av att äntligen ha lite bröst eftersom jag vet att jag kommer att sakna dom efter amningen. Förra gången sa det bara "POFF" så var de borta. Tittar på bh:arna jag hade då och förundras varje gång att de var så stora! En gång tog jag till och med kort på dom... men de kom bort(!) någonstans i datorn så jag hoppas att de inte dyker upp i något familjealbum framöver ;)



Gravidyogan igår var hur mysig och bra som helst. Mycket fokus på stretch och att stärka kroppen samt andningen. Lite annorlunda från den studio jag och A-V gick på. Kanske mer "ungt" och nytänkande här... iallafall så var det så skönt att ingen av de blivande mammorna ville lämna lokalen när det var över :) De har speciella kuddar som man får gränsla så att man kan sitta på knäna. Skulle ge vad som helst för att ha en sådan! Det enda som var lite jobbigt var övningarna där huvudet skulle vara mot mattan. Halsbrännan gjorde sig påminnd och jag var tvungen att liksom svälja hela tiden vilket störde koncentrationen.


Magontet jag drogs med hela dagen igår kändes lite bättre när jag kom hem på kvällen men ryggontet ville inte släppa. Det satt som ett band runt svanken som ilade och molade hela tiden. Tillslut tog jag fram TENS:en... det var SÅ SKÖNT! men jag hade inte räknat med att behöva använda den såhär tidigt. Nu ligger den i väskan så att den alltid finns tillgänglig.

 






Det märks att A-V börjar känna sig stor. Hon säger ofta "kan själv" och imorse klädde hon av sig, kissade på pottan och tog på sig byxor och tröja på egen hand. Hårbandet var också ett eget val. Hon plockade fram vantar och mössa innan dagis så att hon var beredd i hallen och sa "hej då pappa, jag älskar dig" innan vi gick. Min stora lilla tjej! Hon har också börjat prata lite engelska, tack Netflix! Säger "bye bye, "nice" och "hello". Kommer ihåg att min mamma var tidig med att börja prata olika språk med oss så vi ska nog sätta igång mer mer engelska ord här hemma.

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards