EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Kappahls barnavdelning och extra många tankar

Av EVL - 13 december 2011 13:19

På lunchen idag tog jag bilen för att komma iväg från jobbet och stressen ett tag. Min närmsta kollega är pappaledig och har lämnat mig åt mitt öde. Nu är jag ansvarig för flera stora projekt och samtidigt ska jag delegera ut jobb till tre konsulter, alla mycket äldre än vad jag är. Ibland går jag på toaletten en extra gång bara för att få sitta i lugn och ro och bara andas ut. Jag tycker om utmaningar och det känns bra att jag verkligen klarar av jobbet men samtidigt hade jag gärna bara latat mig och kanske gått och lagt mig en stund på eftermiddagen. Det går tyvärr inte nu så jag får krascha i soffan istället på kvällarna.


Pausen på Birsta var iallafall precis vad jag behövde. En kort stund vågade jag mig in på Kappahls barnavdelning där jag hemskt gärna skulle ha velat köpa denna:



Avdelningen var full av mammalediga tjejgäng med stora barnvagnar och jag kände mig  malplacerad. Väldigt snabbt tog jag en runda och liksom sneglade på alla fina bäbiskläderna men jag vågade inte stanna och känna och drömma sådär som jag ville. Det blev en kort visit och ingen overall blev köpt. Blir nog till att hålla sig till näthandel ett tag framöver om vi vill köpa något till barnet. Jag och E har funderat lite försiktigt på mellandagsrean men det känns fortfarande lite tidigt. Å andra sidan har vi gått 12 fulla veckor då... men jag vet inte. Vissa saker känns som om att utmana ödet. Vi får se vad som känns rätt då. 


Idag är det sista dagen på vecka 10 och jag försöker släppa oron mer och mer för varje dag. Innan vi vet ordet av är det jul och nyår vilket innebär att det då bara är en vecka kvar till inskrivning och två veckor kvar till vårt andra VUL. För att vara exakt 28 dagar till VUL och 21 dagar till inskrivning :)


Idag och ikväll skickar jag extra många tankar och kramar till Mrs L och hennes F. Jag önskar er ett stort fint plus imorgon!


 

 
 
Mrs L

Mrs L

13 december 2011 13:40

Du är så himla fin som skriver så!!
Jag hoppas så att jag är blå snart.

Stor kram

http://inteutanf.blogg.se

EVL

13 december 2011 13:42

Klart jag önskar det! Jag vet att det är nästintill fruktansvärt innan man vet men jag har en bra känsla. Ni kommer att bli fantastiska föräldrar

 
Mitt här och nu

Mitt här och nu

13 december 2011 16:57

Åhh jag har också fastnat för Newbie-serien. De kläderna är så fina och söta, speciellt den du har på bild :-)
Hoppas att du kommer kunna släppa oron mer och mer men jag förstår att det är svårt. Jag oroar mig fortfarande för olika saker trots att det snart är dags. Tror att det hör till mamma/blivande mammarollen. Känns otroligt att det är jul redan nästa vecka. Jag hoppas att ni får en underbar jul och nyår och sen är det ju som du skriver inte så lång tid kvar till nästa vul. Kram

http://www.mittharochnu.blogspot.com

EVL

14 december 2011 08:38

Ja man smälter så fort man ser dom :)
Hoppas att ni får en underbar jul ni med

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

13 december 2011 17:11

Den overallen ligger i min väntanslåda;) köpte den tidigt i höstas innan vi ens börjat med det senaste försöket. Så i tanken var den inte till denna solglimt utan till vårt framtida barn. Vad jag vill ha sagt är att man får längta och se ljust på framtiden.
Man måste bara göra det som hjärtat orkar med.

Kram fina du!!!

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

14 december 2011 08:37

Jag vågade mig på att köpa den igår, via nätet. Mysigt att ni också har en likadan

 
Orättvisan.

Orättvisan.

13 december 2011 21:01

Hoho, visst är det så himla läskigt de första gångerna man vågar sig in på barnavdelningarna? Jag tycker FORTFARANDE det känns förbjudet, det går nog aldrig ur en IVF:are, det där... Men KÖP för all del tycker jag! :) Stor kram! <3

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

14 december 2011 08:36

Ja verkligen! Oj kommer det att kännas så även när man är höggravid?! :) Vi får börja öva lite smått om några veckor.

Stor kram

 
candra

candra

13 december 2011 21:51

Jag tror inte att vi köpte något till monstret förrän efter vecka 20, man är ju så nervös hela tiden och vågar inte riktigt.
Men pyret stannar för h*n ska få nana under den fina filten :-)

Puss&Kram

http://hizukiblogg.cryptorize.com

EVL

14 december 2011 08:35

:) Ja filter ligger redo i hemliga lådan. Har tittat på den många gånger

 
Emma

Emma

14 december 2011 07:35

Tack så mycket och det samma till er!

Vilken gudomligt söt sparkdräkt.

Kram!

http://ivantanochforvantan.blogspot.com

EVL

14 december 2011 08:34

Tack, tog mod till mig och köpte den igår på nätet :)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards