EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Vecka 11 (10+3)

Av EVL - 17 december 2011 19:58

Har inte direkt haft något att skriva om de senaste dagarna. Jobbet tar fortfarande alla krafter och jag försöker härda ut till Jul. Lukter har blivit mer jobbiga nu och jag har äntligen kommit på vad det är som gjort mig så illamående då fort jag öppnat kylskåpet. Färsk gurka luktar äckelpäckel och är därför förbjudet att ha på mackan :)

Har också problem med en kollega som är en verklig storrökare. Mitt jobb är att sätta henne i jobb vilket innebär att hon är inne på mitt rum väldigt ofta samt att jag måste sitta hos henne ibland. Röklukten får mig att må så illa!

Idag har vi åkt runt till olika familjemedlemmar och bara legat och degat i soffan. Mamma visade upp tre jättefina bodys som hon köpt till vår lilla bäbis i smyg


        



Vi fick också ett paket av min syster innehållande "boken om mig", en handbok för föräldrar, ett tyghjärta, kort man kan skicka när bäbisen är född och en liten sagobok. Det är ett paket från Goboken som man kan skicka efter som gravid. Ett hett tips :)

 


Det var så mysigt att äntligen få läsa och prata om vårt  kommande barn och samtidigt veta att den verkligen finns i magen. Vi kunde berätta för mamma vilka namn vi tänkt oss utan att det sved i hjärtat. Jag satt och läste i handboken resten av besöket.


Stort stort GRATTIS till fina Du och jag och framtiden och M som idag fått sina älskade barn! En liten tjej och en liten pojke har kommit till världen. Tänk att det är dom vi väntat på, önskat och hejjat för hela tiden


 

 
 
Frugan

Frugan

17 december 2011 21:27

Vad fina bodys! =)
Jag hamnade på din blogg av en slump och jag och min man har försökt få barn sedan i mars men inget händer så tack för tipset, ska gå in på villhabarn.se. Konstigt nog har jag inte sett den sidan innan trots att jag googlat mycket om det... Tack!!
Lycka till med graviditeten =D

MvH
"Frugan"

http://www.frugan.nu

EVL

18 december 2011 17:35

Tack, ja dom är verkligen jättefina

 
Ingen bild

Anna

18 december 2011 01:39

Åh vilka fina bodys! Var har din mamma köpt dem?

EVL

18 december 2011 17:33

Ja visst är dom underbara?! Två st är köpta på Lindex, den prickiga på kappahl tror jag :)

 
Marielle

Marielle

18 december 2011 17:19

Tack så jätte, jätte mycket för din kommentar vännen! <3 Ta mig inte fel, men det är såå skönt att få höra att fler har ont och att det är vanligt och "hör" till.. Blir mer lugn än nånsin sånna gånger. Så ännu en gång, tack!

Hoppas allt är bra med dig och liten?! Fina och roliga saker du visade, kanske själv skulle ha gått med i GoBoken. :)

Ska lyssna på ditt tips och ta mig ett varmt bad och se om det blir bättre! :)

Kramar och trevlig fjärde advent!

http://mariellear.blogg.se

EVL

18 december 2011 17:34

Jag förstår absolut! :) Hoppas det känns bättre idag vännen. Man blir så himla rädd för minsta lilla och gör det sådär ont blir man ju livrädd.

Det är bara bra med oss :) Jaa gå med! Man kan gå ur på en gång man fått startpaketet om man inte vill vara med längre.

Trevlig fjärde advent till er tre med! Kramar!

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

18 december 2011 18:40

Ert barn är på väg! Bodies och barniga böcker. Det är fantastiskt! Och när jag skriver barniga vill iPhonen ändra det till Narnia! Fantastiskt det med!

http://cecilia.ekhemmanet.se

EVL

19 december 2011 09:23

Ja det går fortfarande inte att förstå helt! Påminner mig själv varje dag. :) Ja det var verkligen fantastiskt att den ville ändra det till Narnia

 
M

M

19 december 2011 08:38

Vilka fina bodys! Tänk att du redan är i v 11.....underbart!

Tack för dina gratulationer, fina du!!

http://myhartfordhome.blogspot.com

EVL

19 december 2011 09:32

Ja visst är dom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards