EttVanligtLiv

Alla inlägg den 7 november 2011

Av EVL - 7 november 2011 17:03

Sen den första dagen jag började blogga har jag förundrats över att det finns så mycket kärlek, stöd och värme hos  alla i bloggvärlden. Jag har fått så många nya ovärderliga vänner att mitt hjärta känns alldeles fullt och varmt. Vissa har jag haft nöjet att träffa och andra har jag bara pratat med över nätet. Ändå vet ni nästan allt om mig. Och ni stöttar mig i vårt och torrt.


Idag när jag kom hem från jobbet väntade ett paket på mig på köksbordet. Min underbara vän Min längtan har skickat jättevackra blommor och en nallebjörn med praliner till oss! Mitt hjärta svämmade över. Tänk att det någon jag aldrig träffat men som bor ganska nära, som vet allt om mig men som aldrig har pratat med mig face to face, bryr sig så mycket och hoppas så mycket för oss. Natten till vår testdag låg hon vaken samtidigt som mig för att hon var nervös och hoppades.


All kärlek till er och tack igen Min längtan. Du är underbar


 


 




 

Av EVL - 7 november 2011 09:24

För första gången på två och ett halvt år kunde jag öppna ögonen och inte känna mig nertryckt i sängen. Fastän jag jättetrött gick och la mig klockan 22 så gick det inte att sova. Tankarna snurrade och snurrade och tillslut började jag få ont i ryggen. Som en visp låg jag och roterade bredvid E. När morgonen närmade sig kom de vanliga tankarna tillbaka och för ett kort tag trodde jag att jag bara drömt alltihop. Är jag verkligen gravid? Jag?!


Innan duschen och innan frukost smög jag upp och tittade in i vardagsrummet. Där stod blommorna från mamma som vi fick igår. Då kunde jag le igen men bara för att vara säker tog jag två gravtest till. Teststrecket är mycket starkare än kontrollstrecket :). Ett test har jag med mig i fickan och ett test la jag på E´s nattduksbord. För första gången kunde jag gå hemifrån och säga "hej då älskling, kom ihåg att du ska bli pappa".



Gårdagen var helt surrialistisk. En timme fick vi på oss att gå runt i chock och bara gapa och kramas, sen kom E´s morbror, mamma och pappa för att hämta oss. Vi skulle få stå ute och frysa! Precis det jag önskade på Lördagen :)
Hela bilresan och kaffet hemma hos dom efteråt är bara ett rosa fluff. För första gången mötte vi E´s lillasyster med jättemagen och det hugg inte till i hjärtat.


Den 29/11 kl 8.40 ska vi få se pyret i magen <3 Det är om tre veckor, alltså samtidigt som E´s lillasyster ska föda barn. Våra planer är att berätta för E´s föräldrar så fort vi vet att det ser bra ut. Nog för att de inte förstår hur ett IVF går till men de börjar nog ana ugglor i mossen när ingenting händer på flera månader :)


Jag är i vecka 5 (4+5)... Det känns helt otroligt att få skriva det! Snälla pyret stanna kvar hos oss <3


Delmål IVF

Start [x]

Godkännt VUL [x]

Äggplock [x]

Befruktade ägg [x]

ET [x]

RD1 [x]

RD2 [x]

RD3 [x]

RD4 [x]
RD5 [X]
RD6 [X]

RD7 [X]
RD8 [X]
RD9 [X]
RD10 [X]
RD11 [X]
RD12 [X]

Testdag [X]

Positivt graviditetstest [X]

Tidigt VUL 29/11 klockan 8.40 där allt ser bra ut []

Inskrivning hos BM []

UL där allt ser bra ut []

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards