EttVanligtLiv

Alla inlägg den 21 november 2011

Av EVL - 21 november 2011 09:25

Igår var vi omringade av gravida kvinnor. Först en visit hemma hos min lillasyster och senare på kvällen kalas hemma hos E´s lillasyster. Det är inte alls lika jobbigt att umgås med dom längre, men det känns fortfarande inte som om vi verkligen är gravida. Det går inte in i huvudet att det ligger en liten bäbis på tillverkning i magen. När vi kom hem sent på kvällen påpekade E att det faktiskt suttit två bäbisar kring fikabordet... vilken svindlande tanke det är!


Min syster vet ju om allting så hon frågar stup i kvarten hur jag mår osv. För det mesta känns det löjligt att svara, som om jag sitter och ljuger. Igår visade hon mig en bok som heter "boken om mig" och sa att hon köpt en likadan till vårt barn. Där ska man fylla i både innan och efter barnet har fötts. Vi blev jätterörda men samtidigt - det går inte in!

När jag väl säger något om vår graviditet är det inte utan att jag nästan skäms lite eftersom någonting inom  mig fortfarande inte accepterar att vi verkligen får vara såhär glada nu. Det känns som om jag går över en gräns på något sätt.  Vi hoppas att det kan sjunka in när vi får se lilla pyret på VUL. Det är bara åtta dagar kvar nu.


I övrigt så ser jag ett mönster. Ni har rätt i att symptomen går i cykler för nu är ömheten tillbaka. Inatt kissade jag två ggr Varje gång ömheten sätter in så blir jag glad och på samma gång irriterad på mig själv som målar upp skräckscenarion så fort symptomen minskar lite. Varför kan man inte bara flyta med?

Igår mådde jag för första gången så illa att jag tog en postafen. Det verkar vara innan och efter jag ätit som är de mest kritiska tiderna. Äter jag inte mår jag illa och efter jag ätit mår jag illa. Svårt att undvika alltså. Men vad gör väl det. Jag är glad att jag har symptom. Utan dom blir jag ju tydligen en galning.


 


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards