EttVanligtLiv

Alla inlägg den 3 november 2011

Av EVL - 3 november 2011 22:59

Fortfarande svullen och öm. Är lite sådär extra rädd nu innan läggdags. Igår var det 16 dagar sedan Ovitrellen togs och alltså den dag då min mens normalt skulle ha dykt upp och förstört. Imorgon är det 16 dagar sedan äggplock vilket kan ses som ägglossningsdan vilket gör också den till ett potentiellt jättehot. Idag är en liten mellandag och bara därför har den där hemska mensvärken lyst med sin frånvaro. Bara under några korta stunder har den gjort sig påmind och då väldigt långt ner, nästan bara i bäckenet.


Hur ska jag våga andas imorgon? Att jag är svullen om magen och att det gör ont att gå och hugger när jag tar djupa andetag hjälper inte direkt. Nu mår jag lite småilla. Är så nervös.


 

Av EVL - 3 november 2011 08:53

Kvällen igår var så lugn som den bara kunde bli. Efter jobbet la jag mig i badet, men inte hos mormor som planerat utan hemma så att jag kunde byta om till E´s stora mjuksibyxor efteråt. Jag låg jättelänge i mörkret och lyssnade på musik. Försökte slappna av.


Efter några timmar blev jag hämtad av mamma och körd till mormor där vi åt mat från en thairestaurang i närheten. Jag åt som en hel karl och det hjälpte ju verkligen inte min mage som kändes som om den skulle spricka. Från 19 till 20 låg jag i soffan med min jättemage och fick massage på fötterna av mamma. Det är verkligen en riktig fristad hemma hos mormor.


När E kom hem runt halv 10 på kvällen la vi oss i soffan. Vid det här laget mådde jag illa så jag drack mjölk när E drack kvällskaffe. Magen kändes lite mindre och det var inte lika bängligt att röra på sig längre. Detta gjorde mig lite ledsen.



Inatt har magen "sjunkt" ännu mer. Det gör fortfarande för ont att ligga på mage men jag kan röra på mig i sängen mycket lättare. På morgonen vaknade jag med den där konstiga hårda bullen på vänster sida igen men när jag gått upp för att duscha kände jag mig precis som vanligt. Detta gjorde mig ännu mer ledsen.

Jag sitter fortfarande med öppna byxor och det stramar långt ner i magen och kring naveln när jag sträcker på mig men hoppet försvann nästan helt efter natten. Jag känner mig tom och orkeslös. Det känns helt ouppnåerligt att få se ett plus på Söndag, eller att ens komma så långt.


Någon som vet hur det är i Falun med FET? Måste man vänta en vanligt cykel? Isåfall är jag körd. Hur klarar vi två månader med tre nyfödda bäbisar och en julafton om vi får ett negativt resultat OCH ingen chans till graviditet detta året?



  

Ruvardag 10

Uppblåst och magen är öm. Det drar i den när jag sträcker på mig.
Värk långt ner i magen. Har upptäckt att jag får det när jag sitter upp. När jag ligger ner försvinner det.
Bröstvårtorna lite mer ömma men själva bröstet knappt ömt alls.
Småhugg långt ner.
Ont i hela magen som om jag skulle vara jättegasig.
Ibland kan det ila till ordentligt i livmodern när jag sätter mig ner. Känns inte bra alls.
Ledsen och rädd inför mensvärken som brukar komma mitt på dagen.


 

Delmål IVF

Start [x]

Godkännt VUL [x]

Äggplock [x]

Befruktade ägg [x]

ET [x]

RD1 [x]

RD2 [x]

RD3 [x]

RD4 [x]
RD5 [X]
RD6 [X]

RD7 [X]
RD8 [X]
RD9 [X]
RD10 [X]
RD11 []
RD12 []

Testdag []

Positivt graviditetstest []

Tidigt VUL där allt ser bra ut []

Inskrivning hos BM []

UL där allt ser bra ut []

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards