EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Ruvardag 10 - tvåsiffrigt

Av EVL - 3 november 2011 08:53

Kvällen igår var så lugn som den bara kunde bli. Efter jobbet la jag mig i badet, men inte hos mormor som planerat utan hemma så att jag kunde byta om till E´s stora mjuksibyxor efteråt. Jag låg jättelänge i mörkret och lyssnade på musik. Försökte slappna av.


Efter några timmar blev jag hämtad av mamma och körd till mormor där vi åt mat från en thairestaurang i närheten. Jag åt som en hel karl och det hjälpte ju verkligen inte min mage som kändes som om den skulle spricka. Från 19 till 20 låg jag i soffan med min jättemage och fick massage på fötterna av mamma. Det är verkligen en riktig fristad hemma hos mormor.


När E kom hem runt halv 10 på kvällen la vi oss i soffan. Vid det här laget mådde jag illa så jag drack mjölk när E drack kvällskaffe. Magen kändes lite mindre och det var inte lika bängligt att röra på sig längre. Detta gjorde mig lite ledsen.



Inatt har magen "sjunkt" ännu mer. Det gör fortfarande för ont att ligga på mage men jag kan röra på mig i sängen mycket lättare. På morgonen vaknade jag med den där konstiga hårda bullen på vänster sida igen men när jag gått upp för att duscha kände jag mig precis som vanligt. Detta gjorde mig ännu mer ledsen.

Jag sitter fortfarande med öppna byxor och det stramar långt ner i magen och kring naveln när jag sträcker på mig men hoppet försvann nästan helt efter natten. Jag känner mig tom och orkeslös. Det känns helt ouppnåerligt att få se ett plus på Söndag, eller att ens komma så långt.


Någon som vet hur det är i Falun med FET? Måste man vänta en vanligt cykel? Isåfall är jag körd. Hur klarar vi två månader med tre nyfödda bäbisar och en julafton om vi får ett negativt resultat OCH ingen chans till graviditet detta året?



  

Ruvardag 10

Uppblåst och magen är öm. Det drar i den när jag sträcker på mig.
Värk långt ner i magen. Har upptäckt att jag får det när jag sitter upp. När jag ligger ner försvinner det.
Bröstvårtorna lite mer ömma men själva bröstet knappt ömt alls.
Småhugg långt ner.
Ont i hela magen som om jag skulle vara jättegasig.
Ibland kan det ila till ordentligt i livmodern när jag sätter mig ner. Känns inte bra alls.
Ledsen och rädd inför mensvärken som brukar komma mitt på dagen.


 

Delmål IVF

Start [x]

Godkännt VUL [x]

Äggplock [x]

Befruktade ägg [x]

ET [x]

RD1 [x]

RD2 [x]

RD3 [x]

RD4 [x]
RD5 [X]
RD6 [X]

RD7 [X]
RD8 [X]
RD9 [X]
RD10 [X]
RD11 []
RD12 []

Testdag []

Positivt graviditetstest []

Tidigt VUL där allt ser bra ut []

Inskrivning hos BM []

UL där allt ser bra ut []

 
 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

3 november 2011 09:39

Nu är det inte lång tid kvar - men oj så påfrestande... Känner med dig och förstår att det känns skrämmande tungt att tänka på alla graviditeter omkring er. Önskar så innerligt att ni också får era drömmars svar nu.

http://cecilia.ekhemmanet.se

EVL

3 november 2011 23:07

Nej, nu är det nära :S
Tack fina

 
Mia

Mia

3 november 2011 10:23

Håll modet uppe! Så länge du inte börjat blöda så finns det ju stort hopp om ett plus :)
Ang. din fråga om hur man gör i Falun så vet jag inte. I Göteborg rekommenderar de att man väntar en cykel emellan så kroppen får återhämta sig lite. Ang. din fråga hur man klarar 2 månader och en julafton. Jag vet inte, men man bara gör det. Sorgen blir extra stark vid sådana tillfällen eftersom man blir så påmind. Innan tror man inte att man ska klara någonting men någonstans kommer kraften ifrån även om det är SKITJOBBIGT! Ta en dag i taget och planera redan nu in något roligt för bara er två innan jul, en heldag på spa, en helg på hotell eller bio någon kväll. Något som ni ser fram emot och vet att ni kommer genomföra oavsett om det blir plus eller minus nu. Vi har planerat in något roligt varje gång efter våra försök, planerat in det innan vi vet resultatet och det hjälper. Man måste se till att fokusera på annat emellan behandlingarna, annars kommer livet till slut att bara handla om ofrivillig barnlöshet.

Håller tummarna! Många varma kramar :)

http://swimmia.blogspot.com

EVL

3 november 2011 16:54

Tack Mia, jag försöker. Ja jag har läst att det vill att man väntar. Pissigt när jag inte har en menscykel att "räkna med". Den kan få för sig att gå över 45 dagar.. :(

Det var ett bra tips att boka in något. Ska försöka göra det så fort som möjligt.
Du har så rätt!

Tack fina, håller tummarna för er också!
Många varma kramar tillbaka!

 
Fröken Solstråle

Fröken Solstråle

3 november 2011 11:16

Sikken tur att vi kan hoppas åt dig!!! För det gör vi!
Det GÅR inte att analysera det är det som är det jobbiga, alla känner olika. Jag kände ingen skillnad mellan minusruvningen sist och plusruvningen nu... så det går inte att säga tyvärr...

Men tokhoppas!!! DET gör vi iallafall...

kramar

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

3 november 2011 23:07

Tack fina fina du

 
Ingen bild

s

3 november 2011 16:51

Bland många är det första tecknet på en graviditet att man känner sig gasig.. håller tummarna!!

EVL

3 november 2011 16:52

Tack så mycket!

 
Ingen bild

Maya

3 november 2011 17:15

Innan jag plussade den här gången var svullen mage mitt enda egentliga symptom, och det fattade jag inte då - att det var ett symptom. Försök våga hoppas lite då och då!
Jag vet hur jävligt det är med en cykel som är lång och oberäknelig - det blir liksom så få chanser jämfört med en normal cykel. Innan första ivf:n drog min cykel förstås ut över 40 dagar bara för att.. Och när jag gick igenom ett MA efter det tog det en månad innan jag blödde ut missfallet, sen tog det låång tid innan jag fick mens och vi kunde försöka med ivf igen. Det var en jäkligt tung väntan.. men jag försökte verkligen att fokusera på annat emellanåt för att rädda mig själv.
Förr eller senare händer det, förhoppningsvis mycket snart!

EVL

3 november 2011 23:06

Oj hur var magen då? Kändes det som om det stramade när du andades in eller sträckte på dig? Tycker min svullnad har flyttat sig mer uppåt mot mellangärdet nu. Det kan också ila rejält i livmodern när jag sätter mig ner.

Usch, det är så typiskt att den ska jävlas! När man inte vill ha den så kommer den och tvärt om!
Så glad att ni äntligen lyckats! Tack fina för kommentaren.
Kram

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

3 november 2011 19:41

Ge inte upp ännu.

Kram

http://dujagochframtiden.blogspot.com

EVL

3 november 2011 23:04

Ska försöka. Tack vännen!
Kram

 
A

A

3 november 2011 20:49

Ni är så starka! Snart är det testdag.. Shit. Jag är nervös!

Och vet du vad :-) Jag drömde att vi låg på BB du och jag. Ganska konstig dröm liksom att vi skulle föda precis samtidigt. Men det är andra gången under din ruvningstid som jag drömmer att du är gravid. HOPPAS!!!!!!

Kram!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

EVL

3 november 2011 23:04

Tack fina, känner mig inte så stark just nu. Men kul att du tycker att vi är det :)
Jag är också nervös!!! :S

Vilken mysig dröm! Hoppas att den är en föraning om lycka för både dig och mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards