EttVanligtLiv

Alla inlägg den 17 november 2011

Av EVL - 17 november 2011 08:19

Hur trött brukar man igentligen vara när man är gravid? Visst är jag trött, jättetrött, och efter jobbet ligger jag mest bara och slöar. Men det är inte så att jag somnar direkt när jag sluter ögonen. Jag har ingen ork att städa eller sitta vid datorn men jag somnar inte för det. När vi lägger oss somnar jag fort men ofta har jag problem att somna om efter att jag varit på toaletten kl 3. Morgonen däremot är jättesega, då är jag trött som en zombie.


Fler som är/har varit i vecka 7 och inte varit sådär dötrött som alla andra verkar vara?!



Igår mådde jag illa för första gången av en lukt. På lunchen åt jag en halv pizza och sparade resten till E. Till middag satte jag i mig resterna av en fiskrätt som jag verkligen suktat efter i flera dagar. Jag åt en riktig mansportion.

Sent på kvällen när E kom hem från kvällspasset på jobbet värmde han på pizzan och skulle äta den i soffan bredvid mig. Men då klarade jag inte av lukten! Jag satt längst bort i soffan men filten över näsan och försökte fokusera på tv:n. Även lukten av den där goda fiskrätten fick mig att må illa. Inte så att jag skulle behöva kräkas men så att man känner att det börjar röra sig i halsen.


Pga att illamående och kräkningar är det värsta som finns *typ* så blir jag alltid irriterad och arg när jag inte mår bra. E är tvärt emot och vill att man ska gulla och mysa med honom om han är dålig. Det var exaktvad han försökte göra med mig igår och det slutade inte så bra. Tack och lov verkar han ha höjt sin toleransnivå på sistone och han tog inte illa vid sig av att jag skrek åt honom att inte ta i mig.


Imorse satt illamåendet fortfarand kvar men bara i bakgrunden. Nu försöker jag få i mig en macka och kanske en alvedon mot huvudvärken. Vet inte om jag kommer att bli sugen på varken pizza eller pappas goda fiskrecept igen.

Förutom de rätterna är jag inte sugen på kaffe längre. Det är inte äckligt, men varken tanken eller lukten känns särskilt lockande. Det är ju bra iof eftersom man inte ska dricka så mycket koffein.


Efter idag har jag bara två Crinone kvar! :S Kan man förvänta sig att symptomen försvinner lite när jag slutar med dom? Efter den sista dosen måste vi sedan vänta hela 10 dagar för att se att det verkligen finns en liten som lever och frodas där inne i magen. Jag får hjärtklappning bara jag tänker på den dagen.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards