EttVanligtLiv

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av EVL - 30 oktober 2011 11:11

Nu är vi äntligen halvvägs till testdagen den 6:e November. Tiden går så otroligt långsamt och imorse "förlorade" vi ju till och med en timme iom vintertiden :)


Inatt har brösten varit ömma igen och det verkar fortsätta idag. De ömmar inte hela tiden utan det gör ont när jag klämmer på dom utanpå bh:n (vilket jag gör hela tiden). Det gör ont att ligga på dom och bröstvårtorna är fortfarande ömma. Antar att det är en effekt av Crinonen som jag tar på morgonen. I regel gör det ondare mot kvällen och natten. Förutom detta så känns det som vanligt i kroppen. Ibland får jag en tryckande stramande känsla långt långt ner i livmodern, som ett band. Igår la jag mig i badet och deppade eftersom det kändes som om mensen skulle komma där ett tag. Det gjorde den ju inte och idag är det mycket bättre. Det verkar som om det blir värre om jag varit tvungen att gå i tajta byxor, så nu är det mjukisar på för hela slanten. Ibland när jag sträcker på mig känns det som om det stramar i nedre delen av magen.


Igår hälsade vi på hos E´s föräldrar. Tanken var att vi skulle visa upp oss innan nästa helg som har en 50-50% chans att bli fruktansvärd och jobbig. Då är det ok om vi håller oss borta ett tag. Sekunden efter att vi dykt upp oanmälda kommer också E´s väldigt höggravida syster. Hade gärna varit hos svärföräldrarna ensamma eftersom det är jobbigt att behöva se hennes enorma mage hela tiden, men hon är ju en jättefin tjej och det är lika bra att vänja sig så jag försökte vara som vanligt. Vi fikade och pratade om vardagliga saker. Hela tiden hoppades jag att de skulle våga fråga någonting om hur det går för oss men det verkar som om de är rädda.  E tror att de inte vill "ligga på" så mycket och ge oss en chans att berätta om vi orkar. Jag antar att det är bra. När vi lyckas kan vi ju faktiskt fortfarande överaska med goda nyheter.


Då och då, för att försöka behålla en positiv inställning, sätter jag mig ner och fantiserar om vad som kommer att hända när vi väl får det där plusset. Det känns närmare och mer verkligt då. Hoppas bara att det blir snart!




                                      

                   

                      


Ruvardag 6

Ömma bröst när jag tar på dom utanpå bh:n. Känns som blåmärken.

Tryckande, svag mensvärkskänsla långt ner i livmodern.

Magen känns stel och ihopdragen ibland när jag sträcker på mig.
Svårt att sova och somna om när jag väl vaknar.

Crinonen är irriterande och rinner ofta.



Delmål IVF

Start [x]

Godkännt VUL [x]

Äggplock [x]

Befruktade ägg [x]

ET [x]

RD1 [x]

RD2 [x]

RD3 [x]

RD4 [x]
RD5 [X]
RD6 [X]

RD7 []
RD8 []
RD9 []
RD10 []
RD11 []
RD12 []

Testdag []

Positivt graviditetstest []

Tidigt VUL där allt ser bra ut []

Inskrivning hos BM []

UL där allt ser bra ut []

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards