EttVanligtLiv

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av EVL - 10 oktober 2011 15:06

Imorse satt jag och en mycket trött E i väntrummet på sjukhuset för att ta vårt första blodprov. (Alf var såklart med men han fick vänta i bilen av förklarliga skäl)Hemsidan sa att mottagningen öppnade 07.30 men sjuksköterskorna sa något annat. Vi blev sittande där i över en halvtimme tillsammans med ca 25 andra patienter. Detta var en riktig fasa för stackars E som verkligen mår dåligt av att behöva vara på sjukhuset och samtidigt har en ganska rejäl skräck för folksamlingar i trånga utrymmen :/


När jag kom in och satte mig i stolen hittade kvinnan ingen ådra i armvecket. Det är första gången ever det händer. Tillslut ser hon en ven som går liksom på sidan av armbågen. Där sticker hon nålen. Har aldrig varit med om det förut och nu såhär efteråt känns det som ett stort blåmärke är på gång.


Nu är blodet iallafall lämnat till posten och ikväll klockan 18 skickas det iväg. En liten del av mig kommer att färdas i ett vadderat kuvert till Falun :)

Hoppas verkligen att det ser bra ut. Kroppen börjar iallafall känna av hormonerna. Brösten känns större och det klias och sticks i dom. Nästan konstant känner jag av äggstockarna och magen är inte direkt platt och fin. Den är faktiskt som en uppblåst pms-mage men vad fasiken gör det!


 "Väx mina små ägg väx!"


 


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards