EttVanligtLiv

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av EVL - 15 oktober 2011 20:54

Hemma har vi en filt. Den är röd (oväntat va?). Jag och E fick den av E´s mellansyster förra julen och den hänger fortfarande kvar på soffan. Den är fluffig och verkligen jättehärlig att vira omkring sig på kvällen.


Men. På något mystiskt sätt lämnar den efter sig röda garntrådar som följer med överallt. Och jag menar verkligen överallt! Vi hittar dom i bilen, i E´s mustach, i väskor, skor och långt in i  garderoben. Vi har alltid skrattat åt det men sent igår när jag satt sömnig på toaletten hoppade jag till ordentligt när jag tittade ner i trosorna och såg blod! Efter någon sekund förstod jag att det var garn från den röda filten som tagit sig ner där. Men herregud innan jag förstod vad det var.


Förstår ni vilket problem denna filt kan orsaka under ruvartiden?! Det får bli en sväng till IKEA eller liknande för att köpa en ersättningsfilt. En filt i en mindre katastrofal färg.


Idag sprutar jag för 10:e gången och jag längtar! tills på Måndag så att vi kan få en tid för äggplock. Nu börjar det göra ont att gå, för att inte nämna sätta sig ner. Det är som en ägglossning som aldrig ger med sig. Magen är uppsvälld som om det vore dags att berätta för släkt och vänner att vi är gravida. Samtidigt är jag glad för varje ilning och varje värkande steg jag tar. För det händer saker.

Det går frammåt.

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards