EttVanligtLiv

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av EVL - 11 oktober 2011 19:15

Nu har jag börjat oroa mig igen. Var så lugn där ett tag men nu när jag var tvungen att höja dosen trängde sig en massa jobbiga tankar på. Tänk om det inte blir så många ägg, tänk om vi måste avbryta, tänk om vi aldrig lyckas, tänk om tänk om...

Som vanligt när jag mår såhär jobbar E sent. På något konstigt vis går de dagarna alltid hand  i hand. Oftast tränar eller målar jag men ikväll har jag ingen ork till något sådant. Ikväll ligger jag bara framför tv:n och känner efter i magen. Väntar på att ta sprutan och gråter en skvätt.


I morse när mamma hämtade mig med bilen för att åka till jobbet berättade hon att hon drömt om mig och E. Vi hade köpt en sommarstuga vid vattnet och höll på att renovera för fullt. Utanför i sjön badade en stor elefant.


Så på lunchen när vi träffas utanför matsalen räckte hon över ett paket. En liten smällkaramell med orangea band. Innuti låg en elefant i mörkt trä. För flera år sedan hade hon hade fått den postat till sig av en god vän. Detta var under en väldigt jobbig period i mammas liv och den lilla elefanten hjälpte henne att samla mod att göra det hon var tvungen till.


Imorse när mamma vaknade hade hon förstått att drömmen uppmanade henne att skicka den lilla elefanten vidare, så nu har jag den på kontoret. En symbol för allt jag verkligen behöver just nu. Styrka, mod och lycka.

 

Av EVL - 11 oktober 2011 16:06

Nu ringde T från kliniken. Svaret på blodprovet var att det låg lite lågt så min nya dos från och med ikväll är 225 ie. Nytt blodprov imorgon och VUL på Torsdag klockan 8.


Vet inte riktigt vad detta innebär. Hoppas att det inte påverkat äggproduktionen negativt att jag fick börja med en låg dos. Det kanske är helt andra kriterier och nivåer nu såhär vid provrörsbefruktning men innan IVF så brukade TF alltid säga att jag var så himla lättstimulerad. Då sprutade jag med ynka 50 ie i några dagar. Iof bara för att få till ett enda ägg men ändå...


Nu blev jag lite nervös. Tänk om vi bara får se några st ägg på Torsdag...

 


Av EVL - 11 oktober 2011 12:30

Kom precis på... hur får jag reda på "resultatet" av blodprovet? Kommer någon från TF att ringa eller måste jag ringa dit själv?Nojjig nu...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards