EttVanligtLiv

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av EVL - 31 oktober 2011 20:51

Tack för alla fina och stöttande kommentarer <3 Hela arbetsdagen var en enda stor pina. Magen är alldeles för stor och för öm för att gå omkring i fina byxor. Jag höll ut till klockan 8.30 sen var jag tvungen att knäppa upp och försöka gömma öppningen på byxorna så mycket jag bara kunde. Fasiken vad ont jag hade ett tag. Som stark mensvärk fast den satt lite längre ner än vanligt. Då och då kom det ordentliga hugg på vänster sida och hela magen kändes som en stor värkande ballong fylld med vatten. Den kändes så full att jag bara småandades hela tiden vilket gjorde att jag mådde illa och var lite yr.


Redan klockan 9 skickade jag iväg två mejl. Ett till TF och ett till IVF-kliniken i Falun som berättade hur jag mådde och frågade om överstimulering mm. Falun hörde aldrig av sig men T från TF ringde upp efter lunch. Jag förklarade hur jag kände och hur jag mår och hon trodde inte att det var överstimulering. Hon sa att man kan känna såhär i en tidig graviditet och att det nog var det! Det där har jag iof hört nån gång förut så något sådant vågar jag verkligen inte tro på. Det känns långt borta på något sätt.  Men hon sa också att det är extremt ovanligt att få så många fina blastocyster till frysen och att vi har goda chanser. Det tar jag iallafall med mig, även om det många ggr känns nästintill omöjligt. Tänk om man kunde tatuera in allt positivt man får höra på tex armen... kanske vore något ;)


Efter ett varmt bad hemma känns det bättre i magen. Jag drar mig fortfarande för att sträcka på mig för då stramar det i naveln och neråt. Det hugger fortfarande i sidan och det ilar och värker långt långt ner som ett band. magen är uppblåst och det gör väldigt ont att bara peta på den. Fastän jag är konstant rädd för att mensen ska komma och förstöra allt lyckades jag ändå tillbringa kvällen med E och hans vänner, varav en är en väldigt höggravid kvinna. Bara man tar sig i kragen så går det.


Ruvardag 7 snart över. Vilken pärs! Bävar redan för morgondagen. Jag har inga byxor som är bekväma nog att gå till jobbet med!

 

Fan

Av EVL - 31 oktober 2011 12:29

Detta kommer aldrig att gå. Det gör för ont. :(

Av EVL - 31 oktober 2011 08:42

Igår på kvällen fick jag tillbaka den där krampande känslan långt långt ner i magen, där könshåret börjar och hela vägen mot sidorna. Precis som på ruvardag 5 kände jag mig tvungen att sitta i ett väldigt varmt bad för att det skulle gå över. Efter ca 10 minuter i det varma vattnet kändes det bättre men magen ser verkligen inte klok ut på kvällarna. Ungefär som om jag skulle vara i fjärde månaden. Det sträcker och spänner långt ner när jag sträcker på mig. Lite som träningsvärk. Brösten fortsätter att göra ont men mest på kvällen och bara när jag klämmer på dom utanpå bh:n eller ligger på mage. Jag känner av dom på natten och magen känns uppblåst och allt detta gör att det är jobbigt att vända på sig i sängen. Jag känner mig som en koloss. 


Varje morgon vaknar jag kring 4-5 och går på toa. Inte för att jag är jättekissnödig utan för att jag automatiskt vaknar då och märker att magen sväller upp till en hård bula. Efter att jag nästan med våld tryckt ut urinen känns det bättre och två-tre timmar senare när jag vaknar är kroppen nästan som vanligt igen.


Detta gör att jag tappar hoppet helt. Det måste ju vara Crinonen som påverkar mig såhär... för hade det varit en överstimulering skulle det väl inte kännas bättre på morgonen?


Nu sitter jag på jobbet och har skickat iväg ett rörigt mejl till stackars TF. Brösten är som blåmärken igen och magen stor och uppblåst. Önskar någon bara kunde öppna en lucka i magen och ge mig besked! Klockan är endast 9 och jag har redan grävt ner mig. Tankar som "hur ska vi orka med en julafton med en nyfödd bäbis?!" och "varför fastnar inget i mig?!" dyker upp hela tiden istället för det mer sunda "Det kanske har gått vägen...!"


                  

                 

                  

Ruvardag 7

Ömma bröst

Uppblåst mage och känns som den är ivägen

Det stramar i magen när jag sträcker på mig

Lite mensvärk långt ner i magen pga byxor som sitter åt

Då och då sticker det på siforna vid höfbenen

Ledsen och rädd


Delmål IVF

Start [x]

Godkännt VUL [x]

Äggplock [x]

Befruktade ägg [x]

ET [x]

RD1 [x]

RD2 [x]

RD3 [x]

RD4 [x]
RD5 [X]
RD6 [X]

RD7 [X]
RD8 []
RD9 []
RD10 []
RD11 []
RD12 []

Testdag []

Positivt graviditetstest []

Tidigt VUL där allt ser bra ut []

Inskrivning hos BM []

UL där allt ser bra ut []

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards