EttVanligtLiv

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av EVL - 17 oktober 2011 20:18

 

Av EVL - 17 oktober 2011 15:21

Nu ringde en jättetrevlig tjej från ivf-kliniken i Falun. Det blir äggplock på Onsdag klockan 8.30 Hotell är redan bokat. Herregud vad snabbt det går nu. Kan nästan inte koncentrera mig längre.


Ovitrellen ska sättas i magen prick klockan 8 ikväll. Larmet på mobilen är redan satt. Två sprutor ligger och väntar på mig i kylskåpet. En är bara back-up ;D


Detta betyder ingen mer spray och ingen Menopurspruta. Istället följer allting med till kliniken så att det tas omhand som det ska.


Måste försöka jobba en timme till. Om det går :) Spännande nu!

 

IVF · PCOs
Av EVL - 17 oktober 2011 10:26

Det gick bra idag också. Trots att jag var så himla nervös innan. Jag sprang på toaletten två ggr under vår vistelse på kliniken som kanske varade i 30 minuter :) Väl i stolen fick vi äntligen se att det fortfarande fanns jättemånga ägg. Dock inte så många väldigt stora. Räknade till 6 st på 19mm i höger äggstock och kanske 4-5 st i vänster. Resten av äggen var något mindre. Det var svårt att se och räkna bland alla ägg. Förstår inte hur han lyckades hålla koll på alla. Slemhinnan låg på lite över 13mm så det måste ju vara bra.


Jag var mest bara lättad att jag inte haft någon spontan ägglossning att jag helt glömde fråga hur många ägg som skulle kunna plockas ut. TF skrev ner något hastigt på ett papper och sa iallafall att det såg jättebra ut och att vi nog kommer att få några till frysen.


"När äggen svarar så här bra på medicinen och när äggstockarna ser ut som dina blir det förr eller senare en graviditet. Det är bara en fråga om tid. Om det blir på första eller andra försöket." Så sa han och det ser jag absolut inte som en sanning. Men det lättade lite på både mitt och E´s hjärta. Det känns alltid bra när någon tror på oss. Att mitt i allt som ofta är svart få höra från någon insatt att det ser bra ut och att det kommer att lyckas. Stooor skillnad från att höra det av någon ramdom person som säger det för att konversationen inte ska bli för känslosam.


Idag ringer Falun och ger mig ett datum. TF var inte riktigt säker på om det blir på Onsdag eller om de vill att jag ska vänta någon extra dag.

Snart är det alltså dags!!!! Vore roligt om de får ut mer än de ca 11 som jag tror TF räknade till idag.

 


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards