EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Äggplock på Onsdag eller på Torsdag!

Av EVL - 17 oktober 2011 10:26

Det gick bra idag också. Trots att jag var så himla nervös innan. Jag sprang på toaletten två ggr under vår vistelse på kliniken som kanske varade i 30 minuter :) Väl i stolen fick vi äntligen se att det fortfarande fanns jättemånga ägg. Dock inte så många väldigt stora. Räknade till 6 st på 19mm i höger äggstock och kanske 4-5 st i vänster. Resten av äggen var något mindre. Det var svårt att se och räkna bland alla ägg. Förstår inte hur han lyckades hålla koll på alla. Slemhinnan låg på lite över 13mm så det måste ju vara bra.


Jag var mest bara lättad att jag inte haft någon spontan ägglossning att jag helt glömde fråga hur många ägg som skulle kunna plockas ut. TF skrev ner något hastigt på ett papper och sa iallafall att det såg jättebra ut och att vi nog kommer att få några till frysen.


"När äggen svarar så här bra på medicinen och när äggstockarna ser ut som dina blir det förr eller senare en graviditet. Det är bara en fråga om tid. Om det blir på första eller andra försöket." Så sa han och det ser jag absolut inte som en sanning. Men det lättade lite på både mitt och E´s hjärta. Det känns alltid bra när någon tror på oss. Att mitt i allt som ofta är svart få höra från någon insatt att det ser bra ut och att det kommer att lyckas. Stooor skillnad från att höra det av någon ramdom person som säger det för att konversationen inte ska bli för känslosam.


Idag ringer Falun och ger mig ett datum. TF var inte riktigt säker på om det blir på Onsdag eller om de vill att jag ska vänta någon extra dag.

Snart är det alltså dags!!!! Vore roligt om de får ut mer än de ca 11 som jag tror TF räknade till idag.

 


 
 
Åren går

Åren går

17 oktober 2011 10:56

Härligt! Jag har för mig att de räknade till 10-11 ägg på mig och de fick ut sju, varav fem befruktades och tre höll måttet. Jag minns att jag var lite besviken när de bara fick ut sju, och självklart vill man ju ha så många som möjligt till frysen. Men ett av de befruktade fäste ju och det är ju det som har betydelse. Håller tummarna för att de får ut så många som möjligt och att de delar sig fint allihop!
kram!

http://arengar.wordpress.com

EVL

17 oktober 2011 16:00

Ja jag tänker mer och mer så nu :) Tack för tummarna fina!

Kramar

 
Min längtan

Min längtan

17 oktober 2011 10:59

Ååååh vilka härliga nyheter. Jag har rusat in hit i parti och minut för att se om du uppdaterat, och då möts jag av detta.

Tänk - det blir förr eller senare en graviditet. Du har svarat bra på behandlingen, det är inte alla som gör det...
Våga tro på det, ge dig själv lite sinnesro.

Varmaste kramen!

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

17 oktober 2011 16:03

Gulledej, tack så mycket! Ska försöka ge mig själv lite ro :)

Varmaste kramen tillbaka!

 
A

A

17 oktober 2011 11:10

JA!! :-D Äggen har ju gjort sitt jobb, härligt. Nu håller jag tummarna hårt hårt inför äggplocket.
Kram!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

EVL

17 oktober 2011 16:02

Tack så mycket fina du!
Kramar!

 
Mia

Mia

17 oktober 2011 11:39

Åh, GRATTIS till äggplock, va härligt!!
Nu håller vi tummarna för minst 11 ägg då och framförallt fin befruktning :)

Många varma kramar

http://swimmia.blogspot.com

EVL

17 oktober 2011 16:02

Tack, helt otroligt att dagen snart är här. Äntligen!

Många varma kramar tillbaka!

 
K

K

17 oktober 2011 12:24

Låter jättebra! Jag håller tummarna!

Kram

http://alltinggar.blogspot.com

EVL

17 oktober 2011 16:00

Tack så hemskt mycket!
Kramar!

 
Sara

Sara

17 oktober 2011 14:16

HÄRLIGT! Jag håller tummarna för många fina ägg och ett fett plus!

Kram

http://lantaneftertresamhet.blogspot.com

EVL

17 oktober 2011 16:02

Tack så mycket Sara :)
Kram!

 
Anna

Anna

17 oktober 2011 15:21

Visste ju att det skulle gå bra! ;) 13 mm slemhinna har jag förstått är jätte bra. Toppen!! Härligt att TF tror på er ändå, jag har stor respekt för honom :)

Ojoj, nu är det snart dax!Spännande! :)

Kram!!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

EVL

17 oktober 2011 16:02

:) Tack vännen

 
Mrs L

Mrs L

17 oktober 2011 15:54

OHHHH GRATTIS FINASTE!!!!! Vilka kalas ord! DU måste verkligen vara glad idag! Detta kommer bli så himla bra!!

Stor kram

http://inteutanf.blogg.se

EVL

17 oktober 2011 16:01

Tack så mycket vännen! Ja idag är jag sprudlande glad. Det var länge sedan så jag försöker ta tillvara på känslan så mycket jag bara kan :)

Stor kram tillbaka!

 
Tea

Tea

17 oktober 2011 16:15

Spännande! Nu är det nära. Fortsätter att hålla tummarna.

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

17 oktober 2011 16:47

Tack så mycket vännen!

 
Elle

Elle

17 oktober 2011 22:40

Åh så bra! Håller mina tummar inför ÄP :)
Kram!

http://www.oforklarligtbarnlosa.blogspot.com

EVL

18 oktober 2011 08:08

Tack så mycket Elle :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards