EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Tack för att ni finns <3!

Av EVL - 6 november 2011 13:24

Tack fina härliga ni för alla kommentarer och gratulationer! Både jag och E går omkring som två frågetecken och är helt i chock. Vi pratar mycket om det men det går liksom inte in att det verkligen är vi som ska få barn. Att jag är gravid!


Natten var en lång plåga. Klockan 3 vaknade jag av att jag behövde kissa men eftersom jag gruvade mig så otroligt mycket så försökte jag somna om. Efter ytterligare några timmar började det göra ont i ryggen och det gick nästan inte att försöka tänka bort att jag verkligen var tvungen att kissa. Jag låg med Alf i famnen och vred och vände på mig. Magen kändes plattare än vanligt och trots att brösten ömmade mer än de nånsin gjort kändes det verkligen kört. Jag var så himla bergssäker på att det skulle bli ett negativt resultat att jag ville behålla ovissheten så länge jag bara kunde.


Tillslut gick det inte längre. Då hade jag snurrat och snurrat så stackars E vaknade hela tiden. "Nä nu måste jag kissa"- sa jag och gick ner i källaren och hämtade ett platsglas. Snart stod glaset på badkarskanten och det var dags att doppa stickan. Bara fem sekunder skulle den vara i och min plan var att snabbt som tusan titta bort för att vänta tre minuter på resultatet. Men så såg jag den röda färgen som steg och bara efter någon sekund kunde man urskilja ett till streck! Hjärtat nästan stannade och jag började undra om det skulle bli ett streck eller ett plus om man är gravid. Efter att ha tittat på baksidan av förpackningen flera gånger gick jag tillbaka till sovrummet med stickan i handen. Där låg och bad till Gud. Jag stannade i dörröppningen och bara stirrade på testet i handen. Efter några sekunder stammade jag fram "E******"....

E sa något i stil med "Har vi lyckats?!"

Jag sa "Ja! du ska bli pappa" och så började jag gråta.


Efter några kramar och fullständig förvirring så sprang jag iväg och gjorde ytterligare ett test, ett Clearblue som jag haft liggande hur känge som helst. Sekunden efter plusset kom jag på alla testlagrets tester som jag i ilska kastat ner i matkällaren. Jag sprang ner dit igen och grabbade med mig tre stycken. Också där kom strecket upp på en gång! Jag tror aldrig att jag varit så lycklig och så överaskad i hela mitt liv!



Nu vet mamma och min syster. De väntade spännt på att jag skulle meddela hur det gick. Det var en sån obeskrivlig känsla att få säga "Du kanske ska få bli moster" och "Du kanske ska få bli mormor igen". Båda började gråta omedelbart och då började såklart också jag.


Eftersom vi fick det stora nöjet att åka ut till en liten röd stuga och frysa så har vi inte lyckats landa i det här än. Vi går fortfarande omkring i total chock. När jag tänker på att E ska få bli pappa blir jag varm i hela kroppen. Att jag ska få bli mamma känns underbart och nästan overkligt. Tänk att det här skulle bli den bästa dagen i vårt liv, hittils :)



Ruvardag 13 Testdag!

Uppblåst mage. Drar jag efter andan eller sträcker på mig drar och spänner det långt ner och mot sidorna.
Känsliga bröstvårtor, och nu sticker det också i dom då och då. Hela brösten är lite mer ömma nu.
Trött eftersom jag sovit så otroligt oroligt hela natten.
Det sticker till långt ner i magen då och då.

Ont i svanken.
Lyckligast i världen!!


 

Delmål IVF

Start [x]

Godkännt VUL [x]

Äggplock [x]

Befruktade ägg [x]

ET [x]

RD1 [x]

RD2 [x]

RD3 [x]

RD4 [x]
RD5 [X]
RD6 [X]

RD7 [X]
RD8 [X]
RD9 [X]
RD10 [X]
RD11 [X]
RD12 [X]

Testdag [X]

Positivt graviditetstest [X]

Tidigt VUL där allt ser bra ut []

Inskrivning hos BM []

UL där allt ser bra ut []

 
 
Mia

Mia

6 november 2011 13:51

Grattis!

Tänk att det gick på första försöket :)

Många kramar!

http://swimmia.blogspot.com

EVL

7 november 2011 09:02

Tack så mycket!
Ja det hade jag aldrig trott!

Många kramar tillbaka och lycka til på äggplocket vännen!

 
A

A

6 november 2011 14:15

Fy tusan vad underbart att bara pinka på alla test som finns och att de visar positivt! Vilken härlig berättelse.. Åh, du är gravid<3

http://www.hjartatbloder.blogg.se

EVL

7 november 2011 09:01

Ja, jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva det. Helt otroligt.
Tack fina

 
Orättvisan.

Orättvisan.

6 november 2011 14:19

Buhuhu, vad jag gråter! jag är obeskrivligt glad för er skull! Tusen GRATTIS igen fina ni från både mig och honom! Kraaaaamar! <3

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

7 november 2011 09:00

Vad fin du är, tack vännen

 
Ingen bild

Karin

6 november 2011 15:30

Jättestort grattis! Blir alldeles tårögd och får rysningar över hela kroppen när jag läser och ser alla positiva graviditetstest. Det här är ni så värda och nu önskar jag er ett fortsatt lycka till på denna spännande resa! Kram

EVL

7 november 2011 09:00

Åh, tack så hemskt mycket Karin

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

6 november 2011 15:41

Säger bara en sak! Stort GRATTIS!! =)

http://dujagochframtiden.blogspot.com

EVL

7 november 2011 08:59

Tack så mycket fina vän

 
villsågärnablimamma

villsågärnablimamma

6 november 2011 15:54

STORT STORT GRATTIS!!!

http://langtaneftervartbarn.blogspot.com

EVL

7 november 2011 08:59

Tack så hemskt mycket!

 
Jane

Jane

6 november 2011 16:01

Grattis! Vilken underbar nyhet! :) <3

http://fairytalebaby.bloggplatsen.se

EVL

7 november 2011 08:59

Tack så mycket

 
akna

akna

6 november 2011 16:30

Jippie!! Åh vilken rolig nyhet!! Är Såå glad för er skull!! Stora kramar o grattis från mig o plutten!

http://www.hoppofortvivlan.blogspit.com

EVL

7 november 2011 08:59

Tack så mycket vännen! Stora kramar tillbaka

 
Nina

Nina

6 november 2011 16:40

Miljoner GRATTIS!! Så roligt!

http://vantanpamiraklet.blogg.se

EVL

7 november 2011 08:58

Tack så mycket Nina!

 
Fia

Fia

6 november 2011 16:53

Oj, nu gråter jag. :-)

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

7 november 2011 09:00

Vad fin du är

 
Ingen bild

Maya

6 november 2011 19:20

Så fantastiskt skönt att läsa. Många varma lyckönskningar!

EVL

7 november 2011 08:57

Tack så hemskt mycket Maya

 
Yevonde

Yevonde

6 november 2011 20:45

Hej! Kom hit via Evelina! Ville bara säga grattis! :)

http://bambismamma.wordpress.com

EVL

7 november 2011 08:57

Hej,
Vad snällt, tack så mycket :)!

 
Almas mamma

Almas mamma

6 november 2011 20:59

Jag visste det!!! Jag har läst din blogg varje dag och läst dina "symtom". Tänkte flera gånger att det bara måste vara så att du är gravid! Men ville inte skriva nåt för att "jinxa".

åhhh! vilken lycka! stort stort grattis till er båda. visst är det en oförglömlig känsla?? jag minns vårt första plus med sådan glädje, plusset som blev vår Alma. Som du skriver, vetskapen om att man funkar tillsammans och att man kan bli gravid, är fantastisk!
Plusset vi har fått nu har glatt oss mycket, gett oss lite framtidstro, men är även så kopplat till oro och rädsla över att vi ska förlora ett barn till...
Tänk att vi satt på vår bloggträff för några veckor sedan och sa att det bara, rent statistiskt sett, var någon av oss som skulle lyckas. Och så sitter vi här nu, med fyra fullträffar än så länge. Helt underbart roligt!
Många kramar till dig!

http://snowangel.webblogg.se

EVL

7 november 2011 08:56

:) Vad fin du är!

Ja det är verkligen en känsla som jag aldrig kommer att glömma. Trodde nästan att vi aldrig skulle få uppleva det.
Å vilken lycka att ni också plussade!! Stort grattis till er med!

Ja tänk om vi vetat det då :D Helt otroligt.
Många kramar tillbaka och grattis igen

 
Ingen bild

www.avlangtantilldig.se

6 november 2011 22:19

Stort grattis!!

EVL

7 november 2011 08:53

Tack så hemskt mycket! :)

 
Rajsiin

Rajsiin

6 november 2011 22:53

Vilken underbar blogg! Jag har spenderat senaste timmen med att läsa alla dina inlägg från spraystarten tills du blev gravid och sitter nu med tårar i ögonen.
Jag började med sprayen i torsdags så jag har hela proceduren framför mig och hoppas såklart jag bara behöver gå igenom den en gång.

Härligt att ha en liten Alf med er genom hela resan. Jag tror att vis ka sno den idén, men det kanske inte blir en Alf just :) Om det är ok?

Jag håller verkligen tummarna att allt går vägen för er!

Kram från Rajsiin!

http://www.tanketunnan.blogg.se

EVL

7 november 2011 08:53

Hej Rajsiin,

Tack så mycket, vad fin du är som orkat läsa hela historien. Vad spännande att ni precis startat er resa. Hoppas att det kommer att gå jättebra och att ni lyckas på första försöket.

Självklart kan ni göra det :) Det känns fint att ha någon extra med sig som stöd.

Tack så mycket och lycka till!
Kram!

 
Milla

Milla

6 november 2011 23:26

Grattis! <3

http://millablom.blogspot.com

EVL

7 november 2011 08:50

Tack Milla! :)

 
Ingen bild

Mia

7 november 2011 06:44

Grattis! Fin dag att börja månadgsmorgonen på, att läsa så goda nyheter. :)

EVL

7 november 2011 08:50

Tack så mycket Mia!

 
Emalda

Emalda

7 november 2011 08:28

Underbart! Stort grattis!

http://plussaplease.wordpress.com

EVL

7 november 2011 08:49

Tack så mycket Emalda!

 
Mrs L

Mrs L

7 november 2011 09:33

Jag är så himla glad för er skull! Jag sa det, jag sa ju att vi skulle bli mammor!!
Nu får du ta och "smitta" mig inför vårt IVF.

Njut njut njut av dessa fantastiska nyheter!

STÖRSTA KRAMEN

http://inteutanf.blogg.se

EVL

7 november 2011 14:03

Tack fina

 
Ingen bild

anna

26 mars 2012 11:30

läst igenom nästan alla dina inlägg från ivf-resan. bnu sitter jzg och störtgrinar.. lyckliga du! glad jag blev när ni plussade och att se att bebisen nu är kvar o mår bra!

/behandlas med pergo o är i tankarna på ivf.
Kram o lycka till!!

EVL

29 mars 2012 09:12

Hej Anna,

Tack så mycket! Jag trodde allvarligt att det aldrig skulle funka. Det kändes som om kroppen vägrade bli gravid. Så ge inte upp och var inte rädd för IVF. Det är skrämmande men samtidigt väldigt fint och en superbra hjälp.

Kram och lycka till! Hoppas du lyckas med Pergo!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards