EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Dålig sömn och magisk morgondag.

Av EVL - 18 oktober 2011 08:14

Åh vad dåligt jag sov inatt! Mest pga all förväntan men också på grund av att jag mådde illa av Ovitrellen. Blä. Ni vet ju kanske att jag har världens kräkfobi och därför gick jag och la mig snabbt som attan för att somna innan det eventuellt blev värre. Tyvärr så lyckades jag inget vidare utan det resulterade i att jag istället drömde att jag kräktes. Morotsstuvning var det kommer jag ihåg för det äcklade mig redan igår när mamma valde det till lunch. Som alltid i drömmarna är jag inte rädd för att kräkas och det är aldrig obehagligt men så fort jag vaknar till får jag ångest. "Tänk om det är en sanndröm!" och sen kan jag inte somna om.


När jag tillslut masade mig ur sängen hade jag sovit oroligt nästan hela natten och som toppen på moset har jag också ont i halsen. Typiskt att man ska klara sig från familjens förkylning fram tills NU. Hoppas att det inte påverkar något och att E klarar sig! Han som måste prestera imorgon.



Nu jobbar jag fram till 12 och sen drar vi iväg mot Falun. Allt är packat och klart. Det känns helt galet att det verkligen är imorgon det är dags. Nästan lite magiskt ibland. Den känslan fick jag iaf morse när jag gick ut till bilen... OM det skulle vara så att vi lyckas bli gravida på detta försöket... då är morgondagen den dag då vårt första barn blir till. Det är nästan en obegriplig tanke. Tänk att kunna berätta det för sina barn. "På Onsdagen klockan 9 fanns du inte och då regnade det men klockan 12 hade du blivit till och då sken solen". Jag är ju realist och varken E eller jag tror så värst jättemycket på att vi helt plötsligt skulle ha turen på vår sida. Men det är fortfarande en fin tanke. Den kommer nog att finnas där oavsett vilket IVF-försök vårt barn blir till på.


Cecilia sms:ade mig igår och berättade att Matilda på "barn till varje pris" hade pratat om mitt inlägg om Narnia igår. Självklart gick jag in på svtplay och letade fram det klippet. Jag blev alldeles varm i hjärtat och väldigt rörd av att se att hon fått någon form av tröst av det jag skrev. Ibland glömmer jag att det finns så många fler än de jag följer som läser min blogg och jag hoppas att vår historia kan stödja fler än Matilda.

Nu pimplar jag te och försöker jobba. Det går inte så bra. Att jobba alltså. Te kan jag dricka fastän jag ständigt tänker på äggplocket imorgon.

 

 
 
Min längtan

Min längtan

18 oktober 2011 08:56

Mina tankar kommer finnas hos dig, som alltid.
Lycka till och kör försiktigt.

KRAM!

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

18 oktober 2011 10:54

Tack fina vän, detsamma!
Kram!

 
M

M

18 oktober 2011 10:13

Jag förstår precis hur det känns och önskar er massor med lycka till imorgon! Allt kommer att gå fint! :) Stor kram och hoppas du får sova lite bättre inatt när ni väl är på plats i Falun :) Kommer att tänka på er imorgon bitti!

http://bortomlangtan.blogspot.com

EVL

18 oktober 2011 10:56

Tack så mycket vännen!
Kramar!

 
Mrs L

Mrs L

18 oktober 2011 10:23

Ohh va det från din blogg. Kan du inte länka till det inlägget? jag har inte läst det.
Va fint att hon refererade till det! Förvånar mig inte ett dugg! Du är klok!

http://inteutanf.blogg.se

EVL

18 oktober 2011 10:56

Ja, helt otroligt eller hur? Snacka om att jag blev förvånad :) Jag skriver ett inlägg till dig med länken.

Tack

 
sara

sara

18 oktober 2011 15:31

Tyckte att det var klokrent inlägget om Narnia, kul att det kom från dig!

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

EVL

20 oktober 2011 00:34

Tack så mycket, vad roligt att du tyckte om det :)

 
Sandra

Sandra

18 oktober 2011 17:51

Håller tummarna stenhårt för er i morgon!

http://sandraromby.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 00:34

Tack så mycket Sandra!
Kramar!

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

18 oktober 2011 19:00

Lycka till med ÄP och befruktning i morgon. Jag håller såklart mina tummar och tår hårt för er. Hoppas att ni får många fina embryon! Kram

http://morgonpigg.nu

EVL

20 oktober 2011 00:34

Tack så mycket fina vän!
Kram!

 
Mia

Mia

18 oktober 2011 22:57

Håller tummarna imorgon, kan knappt vänta på uppdatering ;-)

Många varma kramar!

http://swimmia.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 00:33

Hihi, tack så mycket vännen!

Många varma kramar tillbaka!

 
M

M

19 oktober 2011 04:34

Allt kommer gå jättebra!! Håller alla tummar :) Tänker på er under dagen.
Kramar!!

http://myhartfordhome.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 00:33

Tack så mycket vännen, det kändes att du var med oss i tanken.

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards