EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

10 befruktade embryon!

Av EVL - 20 oktober 2011 10:32

Jag stod i köket och sa till E att jag började bli så nervös över telefonsamtalet från kliniken. Precis då ringde telefonen och jag såg på nummret att det var dom. En sköterska som lät väldigt låg och reserverad presenterade sig och frågade hur jag mådde. Jag fick direkt känslan av att det inte hade gått så bra.


Så sa hon att de har 10 befruktade ägg till oss nere i Falun och att vi är välkommen på återföring på Måndag! Jag börjar med progersteron i morgon och klockan 13 den 24:e Oktober får vi tillbaka ett embryo :)


    

 
 
Ingen bild

Maya

20 oktober 2011 10:54

Grattis, vilket fint resultat, det ger goda förhoppningar inför framtiden! Och vad fint och detaljerat du skrivit om äggplocket, jag blev alldeles tårögd..
Vi har efter vårt 3e ivf (dessförinnan 10-talet hormonstimuleringar med pergo o puregon) fått både ett plus på gravtest och ett tickande hjärta vid VUL. Nu ska jag börja hoppas på ett barn i framtiden!
Med tanke på att det funkat såhär långt för oss med riktigt usel befruktningsprocent, aldrig i närheten av långtidsodling, så.. borde ni lyckas förr eller senare.
Stor kram för att du delar med dig av något så intimt och stort och känslosamt!

EVL

20 oktober 2011 11:12

Åh vad bra Maya! Vad glad jag blir för er skull. Det är ju fantastiskt! :D Ni kommer att bli underbara föräldrar.

Stor kram och GRATTIS!

 
Ingen bild

Elin

20 oktober 2011 11:07

Men grattis!vad skönt för er att isf få många till frysen! nu håller vi alla tummar till november!

EVL

20 oktober 2011 11:12

Tack så mycket Elin! :) Vi är så glada att det blev över 5 st befruktade så att de gör långtidsodling.

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

20 oktober 2011 11:19

Helt fantastiskt! Grattis till att alla stegen så här långt har gått så bra. Det bådar mycket gott!

http://cecilia.ekhemmanet.se

EVL

20 oktober 2011 11:23

Tack så mycket fina du! Är så glada att det blev långtidsodling.
Kramar!

 
A

A

20 oktober 2011 11:25

Åh Grattis! Vad roligt att det har gått så bra för er. Och det blir på måndag! 10 befruktade ägg var inte dåligt ;-)

Nyfiken nu, har ni själva bestämt att ni vill återföra ett embryo? Alltså inte två (som så många gör). Eller är det kliniken som bestämt det? Jag undrar bara ifall man själv hamnar där någon gång :-)

Hur som helst så tror jag stenhårt på det här nu och hoppas och längtar tillsammans med er. Många kramar!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

EVL

20 oktober 2011 11:29

Tack så mycket vännen! Ja vi är så glada att vi fick ut över 5 befruktade så att de kunde långtidsodlas.

Nej man får som regel bara tillbaka ett embryo, eller blastocyst. Om man försökt med flera IVF-behandlingar kan kliniken bestämma sig för att sätta tillbaka två st. Annars gör de inte det pga den något ökade komplikationsrisken vid tvillinggraviditeter och födslar.

Tack för att du tror på oss fina du. Många kramar tillbaka!

 
Sara

Sara

20 oktober 2011 12:24

Wow, vilket bra resultat!!!! Nu fortsätter vi hålla tummarna!

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

EVL

20 oktober 2011 20:14

Ja vi är otroligt glada över dessa 10 små :)
Tack för dina tummar fina!

 
Tea

Tea

20 oktober 2011 12:42

Vilket toppenresultat! Grattis.

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 20:22

Tack Tea, vi är så glada över resultatet :)
Kram

 
M

M

20 oktober 2011 12:53

Wow, vilket fantastiskt resultat! Kul! :)

http://bortomlangtan.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 20:21

Tack så mycket! :)

 
Sara

Sara

20 oktober 2011 13:32

Härligt tjejen! Är ju skitbra! Grattis!

Jag fortsätter hålla mina tummar och tår för att ni ska få tillbaka en superblastocyst på måndag och att det sen blir en liten bebis i juli!!

KRAM

http://lantaneftertresamhet.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 20:21

Tack så mycket Sara! Det betyder mycket att du håller på oss :)

Kram

 
candra

candra

20 oktober 2011 14:28

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Nu jävlar så blir det en mirakelbebis, hejja Alf och lyckomynten!! Åh jag är så glad nu, en bra dag blev helt otroligt ännu bättre. På måndag är det jag som håller tummar och tår och håller i mina lyckomynt för er! Kram på er nu underbara!

http://hizukiblogg.cryptorize.com

EVL

20 oktober 2011 20:21

:D Gulledej! Tack så mycket

 
M

M

20 oktober 2011 15:18

Grattis, vilket underbart resultat....10 st befruktade ägg!!
Snart är du ruvare :)

Stora kramar fina EVL

http://myhartfordhome.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 20:20

Åh ja jag längtar!! :)

Stora kramar tillbaka fina vän

 
Anna

Anna

20 oktober 2011 16:29

TOPPEN! :)

Kramar!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 20:20

Tack så mycket Anna! :)

Kramar

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

20 oktober 2011 16:48

Stort grattis till alla embryon! Det gjorde ni bra. :-) Hoppas att ni kan njuta av bravaden i helgen och att allt går bra på måndag. Kram

http://morgonpigg.nu

EVL

20 oktober 2011 20:19

Tack vännen! Vi ska försöka att inte oroa oss och bara njuta.
Kram!

 
Ingen bild

Karin

20 oktober 2011 17:27

Fantastiskt! Vilken lättnad! Hoppas nu att alla embryon fortsätter att dela sig fint så att ni får riktiga guldägg! Hur kommer det sig att de väljer att odla dem i hela 5 dagar (trodde 2 dygn var "standard")? Fortsätter hålla tummarna för er och har en stark känsla av att det här kommer att sluta lyckligt! Kram

EVL

20 oktober 2011 20:19

Ja det känns underbart! :) Vid långtidsodling kan man se vilka embryon som fortsätter dela sig och blir blastocyster. Alla befruktade ägg klarar sig inte hela vägen. Med långtidsodling ser man vilka som har den största chansen att leda till en graviditet. I Falun måste man ha fått ut över 5 befruktade ägg för att få odla dom i 5 dagar.

Tack så mycket Karin, hoppas innerligt att du har rätt!
Kram!

 
Ingen bild

drommenomenliten.blogg.se

20 oktober 2011 17:44

Åh, vad roligt! Tycker det är jättespännande att följa det här!
Tack för beskrivningen av äggplocket. Ger så mycket mer info än allt annat man kan läsa sig till på internet och hos läkaren!

EVL

20 oktober 2011 20:17

:) Tack! Vad roligt att du känner dig hjälpt av vår historia då är hela inlägget värt varje ord.
Kram!

 
Varjehjärta

Varjehjärta

20 oktober 2011 17:51

GRATTIS till er! Fortsätter hålla tummarna..!

Kram

http://www.varvagtillenkotte.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 20:16

Tack så mycket vännen :)
Kram!

 
minutredning

minutredning

20 oktober 2011 18:30

gud va spännande=) Lycka till=)

http://minutredning.bloggplatsen.se

EVL

20 oktober 2011 20:16

Tack så mycket! ;)

 
Mitt här och nu

Mitt här och nu

20 oktober 2011 19:14

Grattis till ett så lyckat resultat :-) Nu har ni ju kommit en bra bit på vägen och förhoppningsvis kommer resten av resan gå som en dans och resultera i ett fint plus och (minst) en liten bebis. Fortsätter följa er med spänning och hålla tummarna för er och ett lyckat resultat. Kram

http://www.mittharochnu.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 20:16

Tack så mycket fina du

 
Ingen bild

Sarah

20 oktober 2011 19:23

Åh vad härligt att läsa! Grattis till er! Jag håller alla mina tummar (de är visst bara två, men ändå ; ) ) för er på måndag! Du skrev så bra om ÄP och det fick mig att längta till vårat stundande ÄP. Förresten, jag blev alldeles tårögd när jag läste ditt inlägg om narnia, det var så fint skrivet och jag kände mig lite mindre ensam. Tack! /Sarah

EVL

20 oktober 2011 20:15

Tack så hemskt mycket Sarah! :) Förstår att du längtar, det är en fantastisk upplevelse.
Kram!

 
Lexi

Lexi

20 oktober 2011 20:12

Jag sitter på soffan och stört bölar av lycka!!
Underbart!!!

http://ladylexi.wordpress.com

EVL

20 oktober 2011 20:15

Men... tack fina du

 
villsågärnablimamma

villsågärnablimamma

20 oktober 2011 20:27

GRATTIS! Fantastiskt bra ju! Håller tummarna för er!!

http://langtaneftervartbarn.blogspot.com

EVL

20 oktober 2011 20:31

Tack så mycket! :)

 
Fia

Fia

20 oktober 2011 20:37

Tänk, tio små potential, små människogryn. :-)

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

22 oktober 2011 20:21

Ja det är helt otroligt underbart :)

 
Sandra

Sandra

20 oktober 2011 20:57

Det låter ju toppen, heja heja äggen, väx och dela er nu! Fortsätter hållarna tummarna allt jag kan :-)

http://sandraromby.blogspot.com

EVL

22 oktober 2011 20:21

Tack Sandra

 
Kix

Kix

20 oktober 2011 22:13

Så roligt att läsa, det låter som mycket goda chanser! Tänk att det blir blastis för flera i området! Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

22 oktober 2011 20:20

Tack fina vän, ja det får vi hoppas på!
Kram!

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

20 oktober 2011 22:26

Oj har inte varit in idag och läst så GRATTIS!!!!
Hoppas helgen går fort:)
Kramar!!!!

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

22 oktober 2011 20:20

Tack fina vän!
Kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards