EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

VUL imorse

Av EVL - 13 oktober 2011 09:46

Tillbaka från VUL hos TF. Jag var jättenervös innan jag satte mig i stolen! Så tog han lång tid på sig innan han förde staven mot äggstockarna också. Var nästan säker på att det skulle så dåligt ut. Men det gjorde det inte! :D


Det såg inte superbra ut heller eftersom inga ägg hade växt på sig ordentligt. Men mycket ägg fanns det. Runt 20st i varje äggstock! Jag som trodde att jag hade runt 12st i varje. Måste ha fattat TF fel någon gång. Alla dess ska såklart inte växa på sig, men gärna runt en 10-15 st.


Återbesök på Måndag kl 8.30 och sänkning av dosen till 150 ie. Slemhinnan var på 8mm. Nästa gång kommer jag om möjligt att vara ÄNNU mer nervös. Då måste ju flera st ha "gasat iväg" och växt till sig. När jag gick ut från kliniken ringde jag E på en gång och berättade att det gått rätt så bra. Jag hörde hur glad han blev och hur han andades ut. :)


Hoppas lite försiktigt på ett äggplock nästa Onsdag. Nu har jag så otroligt mycket på jobbet att jag nästan drunknar. Hinner inte svara på era fina kommentarer men TACK <3!


 


 
 
Miss Baglady

Miss Baglady

13 oktober 2011 10:30

Åh det låter ju jättebra, det kommer att gå så bra. Själv hade jag bara fem-sex äggblåsor, så jag var ordentligt orolig, fick ut fyra ägg varav tre klarade sig. Och ett fäste. Så stirra dig inte blind på antal. Det kan gå ändå, det behövs bara ett enda guldägg :)

http://baglady442.wordpress.com

EVL

14 oktober 2011 10:57

Tack så mycket, hoppas verkligen det!
Förstår att du var orolig för det men det var nog ägg av väldigt bra kavlité :)

Ska försöka tänka på det :)
Kramar

 
Ingen bild

akna

13 oktober 2011 10:45

Oj vad många ägg! De hinner växa till sig så det kommer gå bra! Kram

EVL

14 oktober 2011 10:56

Hoppas hoppas! :) Tack för att du tror det.

Kram

 
A

A

13 oktober 2011 11:18

Härligt härligt härligt!!! :-) På måndag har säkert några superägg växt till sig som kommer vara perfekt till äggplocket! Hoppas det blir på onsdag nu vännen. Hejar på er som tusan.

Kram!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

EVL

14 oktober 2011 10:56

Åh hoppas verkligen det :) Hejjar på er vi med!

Titti sa att jag kanske måste sitta och vänta länge på Måndag så jag lär väl vara ett vrak innan jag får träffa TF.

Kramar!

 
Mrs L

Mrs L

13 oktober 2011 11:25

Det kommer gå strålande vännen min!
Jätte possitivt med så många ägg! Dom kommer växa massor under helgen! Det är jag säker på.

Stor kram

http://inteutanf.blogg.se

EVL

14 oktober 2011 10:55

Tack vännen, detsamma för er! Är så glad att ni får börja mycket tidigare än ni trodde :)

Kramar!!

 
M

M

13 oktober 2011 11:48

Toppen, du är ju en riktig äggmaskin! ;) Jag tror att det är bättre att de får växa på sig lite långsammare. Är nog större chans för fler mogna ägg då. Vi får hoppas att ett lagomt antal ägg växer på sig till nästa vecka! :) Kram!

http://bortomlangtan.blogspot.com

EVL

14 oktober 2011 10:54

Tack, ja men de ska ju mogna också :/ Hoppas att de sätter igång som de ska snart.
Tack för att du hoppas vännen :)
Kramar!

 
fröken solstråle

fröken solstråle

13 oktober 2011 12:49

Va kul!!!!!!
Härligt, grattis vi hoppas det ser fortsatt bra ut !

Kramar

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

14 oktober 2011 10:54

Tack så mycket. Detsamma för er! :)
Kramar!

 
Tea

Tea

13 oktober 2011 13:38

Skönt att det gick bra!

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

14 oktober 2011 10:53

Tack :)

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

13 oktober 2011 14:50

Nästa vecka!? :-o Nu förstår jag att tiden går. Glad att det verkade rätt OK och önskar, önskar, önskar att allt ser toppen ut på måndag!
Stora lycka-till-kramar!

http://cecilia.ekhemmanet.se

EVL

14 oktober 2011 10:53

Ja visst har det gått fort helt plötsligt!? Från att dagarna segade sig fram till att de bara flyger iväg :)
Tack så mycket fina vän!
Kramar!

 
Anna

Anna

13 oktober 2011 17:06

Det låter ju bra det! Nu kommer äggen växa på sig till på måndag, jag tror på ett toppresultat.

Kramar!

http://www.enmammawannabe.bogspot.com

EVL

14 oktober 2011 10:52

Hoppas det! Tack vännen :)

Kramar

 
Elle

Elle

14 oktober 2011 18:40

Det är ju ett jättebra resultat och du ska se att de är ännu större på måndag. För mig har det varit så att de sista doserna har satt riktig fart på tillväxten.
Heja äggen :)
Kram!

http://www.oforklarligtbarnlosa.blogspot.com

EVL

16 oktober 2011 22:32

Tack vännen, hoppas verkligen det.
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards